نسخه‌ی بهینه‌ی موبایل را مشاهده می‌کنید، برای نمایش نسخه‌ی اصلی سایت روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید

تأثیر بروشور دیجیتالی بر بازاریابی آنلاین



فهرست مطالب

تأثیر بروشور دیجیتالی بر دیجیتال مارکتینگ مقوله‌ای است که بنا داریم در این مطلب برایتان شرح دهیم. درواقع قرار است شما را با ابزاری نوین آشنا کنیم که می‌تواند تأثیرگذاری بر مخاطبانتان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. اما خالی از لطف نیست که پیش‌درآمدی از کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی و نحوه‌ی شکوفایی آن‌ها بخوانید.

اولین نسخه‌های کاتالوگ چند قرن پیش ظهور کردند. این ابزار تأثیرگذار تبلیغاتی خیلی زود جا بازکردند و مورد استفاده کسب و کارهای مختلف قرار گرفتند. تا آنجا که به یاد داریم، کاتالوگ‌ها و بروشورها عناصر مهمی در روند خرید و فروش بوده‌اند.

این رسانه آنقدر در زندگی روزمره ما جا افتاده‌ که تاریخچه غنی و جالب آن را فراموش کرده‌ایم، گویی از ازل کنار ما بوده‌. اولین کاتالوگ یا بروشور تبلیغاتی چگونه ایجاد شد؟ چه روندی در استفاده از این ابزار مد شده؟ چرا مدتی بعد از مد افتاده است؟ چگونه به چیزی که اکنون هست تبدیل شدند؟

اگر می‌خواهید پاسخ این سوال ها را بدانید، خواندن مقاله‌ی زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:

تاریخچه تصویری کاتالوگ و بروشور

بروشور دیجیتال، جایگزین بر حق کاتالوگ و بروشور چاپی

با ظهور نسخه دیجیتالی فلیپ‌بوک‌ها همواره این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفته که آیا ابزاری جایگزین کاتالوگ چاپی است؟ آیا دیگر به نسخه کاغذی نیازی نیست؟ آیا کسب و کارها از این پس می‌بایست محتوای خود را تنها از طریق بروشور تبلیغاتی منتشر کنند؟ تفاوت‌های این دو ابزار تبلیغاتی چیست؟

برای پاسخ به این پرسش‌ها شاید بد نباشد نگاهی به مزایای بروشور دیجیتال بیاندازیم. درواقع مقایسه این دو رسانه می‌تواند تصویر روشنتری به ما ارائه کند.

برخی از این مزایا عبارتند از:

  • حفظ کیفیت اصلی فایل‌های PDF
  • اشتراک‌گذاری نامحدود
  • ایجاد کتابخانه دیجیتال (دسته‌بندی)
  • ویرایش و به‌روزرسانی محتوا (Replace File)
  • فهرست‌گذاری
  • افزودن صوت و نریشن
  • امکان شخصی‌سازی و ارائه‌ی نسخه‌هایی جداگانه برای هر مشتری
  • امکان درج تصویر پانوراما
  • امکان درج تصاویر سه‌بعدی
  • و…

پلتفرم لنوس با تکیه بر تحقیقات میدانی گسترده و نیازسنجی کاربران توانسته پلتفرمی جامع همراه با مزایایی بسیار گوناگون و در عین حال مقرون‌به‌صرفه را برای شما فراهم آورد. چنانچه مایلید از کاربردهای پلتفرم لنوس و تمام مزایای بروشور آنلاین لنوس بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

مزایای بروشور دیجیتال لنوس

در ادامه برخی از امکانات بروشور دیجیتالی را بررسی می‌کنیم تا بتوانید دید بازتری نسبت به تأثیرگذاری بروشورهای آنلاین بر دیجیتال مارکتینگ به دست آورید.

به‌روزرسانی محتوا

داشتن محتوای دقیق و به‌روز بر موفقیت محتوای شما بسیار تأثیرگذار است. اطلاعات و قیمت‌های قدیمی محصول در عصر حاضر می‌تواند برای مشتری نا امید کننده باشد. به خصوص اگر محصولی در انبار موجود نباشد، یا تولید آن متوقف شده باشد.

به‌روزرسانی محتوا، خصوصاً لیست قیمت، خدمات یا اقلام موجود و ناموجود در تبلیغات چاپی و کاغذی قاعدتاً نیازمند چاپ مجدد و هزینه‌های چندباره است و صدالبته زمان‌بر. اما این مشکل با امکان جایگزینی یا همان (Replace) محتوا بدون آنکه اختلالی در دیگر اجزا و صفحات دیجیتالی شما به وجود آید، به راحتی امکان پذیر شده است. وقتی نوبت به داشتن محتوای به‌روز می‌رسد، دیجیتال همیشه بر چاپ برتری دارد.

بیشتر بخوانید:

چرا باید محتوای منتشر شده را ردیابی و بررسی کنیم؟

اطلاع رسانی سریع کمپین‌ها

کاهش قیمت‌ها به صورت فوری به این معنی است که اکنون می‌توانید کمپین‌های تخفیف کوتاه مدت را در بروشور تبلیغاتی خود اجرا کنید. به‌روزرسانی قیمت‌گذاری برای رویدادهایی خاص مانند حراج پایان فصل، موجودهای رو به اتمام، کالکشن‌های جدید، افتتاحیه‌ شعبه‌های جدید و سایر پروموشن‌ها.

شما می‌توانید تغییرات فصلی را به راحتی در موجودی فلیپ بوک خود ایجاد کنید. لازم نیست تا چاپ بعدی منتظر بمانید تا معرفی محصول جدید را شامل شود یا موجودی تاریخ مصرف گذشته و یا در حال اتمام را حذف کنید. با این نوع از بروزرسانی اطمینان حاصل کنید که مشتریان محصولی را که دیگر در دسترس نیست را خریداری نخواهند کرد.

از داده‌ها و گزارشات تحلیلی برای بهبود عملکرد محتواهای خود به صورت روزانه استفاده کنید. با این ابزار دیجیتالی، معدن طلایی از تجزیه و تحلیل فوری دریافت می‌کنید. می‌توانید از نقاط داده مهم مانند نرخ پرش و نرخ تبدیل برای بهبود مستمر محتوای خود استفاده کنید. از به روز رسانی‌های محتوای خود به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده کنید. هر زمان که در یک فلیپ بوک چند رسان‌های خود تغییراتی ایجاد کردید، می‌توانید برای مشتریان از طریق دستگاه تلفن همراه  یک پیامک به روز رسانی ارسال کنید. با این روش هم نام تجاری خود را به آنها یادآوری کرده و به آنها دلیلی برای بازگشت  به محصولتان را بدهید..

تعامل در نسخه دیجیتال

امکان جذب لید و درج فرم‌های مختلف و کامل کردن آن توسط کاربر و یا مشتریان روی نسخه‌های دیجیتالی ساخته شده توسط پلتفرم لنوس فعال و بسیار پر کاربرد‌اند. مشتریان پس از وارد کردن مشخصات خود به محتوای شما دسترسی فوری خواهند داشت. این یک عامل قدرتمند برای تسریع در روند خرید است. مشتریان می‌توانند بلافاصله مرور محصولات یا خدمات و خرید را آغاز کنند.

علاوه بر این، می‌توانید یک نسخه جداگانه برای هر مشتری ایجاد کنید تا شامل قیمت‌گذاری شخصی‌شده و طرح‌بندی خاصی باشد که خرید محصولات ویژه آنها را در اولویت قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

طراحی کاتالوگ دیجیتال هوشمند

پنج تاکتیک برای افزایش تعامل با بروشور تعاملی

اشتراک گذاری در راستای افزایش مشتریان

استایل، امکانات و طراحی فلیپ بوک شما بر نحوه اشتراک گذاری آن توسط کاربران و مشتریان شما می‌تواند تأثیر‌گذار باشد. این موضوع تأثیر مستقیمی بر تعداد مخاطبین دارد. عامل مهمی که باید به آن توجه کرد، افزایش تعداد اشتراک‌گذاری محتوای شما معمولاً با افزایش حجم فروش مرتبط است. هنگام بررسی این قابلیت، صفحات دیجیتال از همتایان چاپی خود قابلیت بسیار بالاتری دارند.

مشتریان فعلی و احتمالی می‌توانند لینک URL شما را کپی کرده و در پست‌ها، کامت‌ها و استوری‌های رسانه و شبکه‌های اجتماعی خود جای‌گذاری کنند. مشتریان می توانند به سرعت یک نسخه دیجیتالی از محتوای شما را دانلود کرده و یا لینک آن را برای همه همکاران خود از طریق انواع پیام رسان‌ها ارسال کنند.

هنگامی که فلیپ بوک خود را با یک مشتری از طریق کانال‌های مختلف به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید پارامترهای منحصر به فرد ردیابی URL را در لینکی که ارسال می‌کنید اضافه نمایید. این اطلاعات و گزارشات کاربردی موجود در پلتفرم لنوس به شما این امکان را می دهد که ببینید مشتریان چه زمانی مطالب شما را مشاهده کرده و آیا آن را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند یا خیر. همچنین لازم است توجه خود را به بهینه سازی نحوه ارائه و نمایش نسخه دیجیتال در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید. هر لینک URL به اشتراک گذاشته شده یک تبلیغ قدرتمند بهینه سازی شده برای محتوا ایجاد می‌کند. اشتراک گذاری یک نسخه دیجیتال هیچ هزینه اضافی ایجاد نمی‌کند.

ابزار فروش حرفه‌ای

در نمونه‌های دیجیتال می‌توانید با درج لینک مستقیم شرایط خرید مستقیم را فراهم نمایید. شما می‌توانید فرآیند فروش را بلافاصله در طول بازدید مشتری تکمیل کنید. همچنین مشتری خود را مستقیماً به سمت محصولی ببرید که علاقه‌اش را برانگیخته است. وقتی ویژگی‌هایی مانند جستجوی پیشرفته و فهرست گذاری تعاملی را دارید، این کار بسیار آسان است.

در نمونه‌های دیجیتال می‌توانید با درج لینک مستقیم شرایط خرید مستقیم را فراهم نمایید. شما می‌توانید فرآیند فروش را بلافاصله در طول بازدید مشتری تکمیل کنید. همچنین مشتری خود را مستقیماً به سمت محصولی ببرید که علاقه‌اش را برانگیخته است. وقتی ویژگی‌هایی مانند جستجوی پیشرفته و فهرست گذاری تعاملی را دارید، این کار بسیار آسان است.

با داشتن موبایل هوشمند و یا تبلت همیشه مشخصات کالا و خدمات شما از طریق اینترنت در هر زمان و‌ هر مکان برای مشتریان قابل دسترس است. با این پلتفرم شما همیشه به روز هستید. می‌توانید با اطمینان به فروش محصول خود بپردازید، زیرا می‌دانید محتوای شما منعکس‌کننده جدیدترین محصولات، خدمات و قیمت‌ها است.

گاهی نشان دادن قیمت‌های مختلف به مشتریان مختلف می‌تواند مفید باشد. نمونه‌های دیجیتال مدام در حال بروزرسانی هستند و به فروش این قدرت را می‌دهند که قیمت‌های جایگزین را هنگام ارائه یک مشتری ممتاز در مقابل سایر خریداران برای اولین بار ارائه دهند. امکانات تعاملی مانند درج ۳D و نمایش ۳۶۰ درجه محصولات و همچنین تبلیغات ویدیویی مشتریان بالقوه را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهند. با فراهم کردن امکان بررسی کامل محصول از زوایای مختلف همراه با توضیحات تکمیلی از محصول یک راه قدرتمند برای ایجاد اعتماد در مشتریان فراهم است.

همچنین این ابزار دیجیتال همراهی بسیار عالی برای جلسات آنلاین با مشتریان هستند. فروش می‌تواند از فناوری اشتراک صفحه که اختصاصی در این پلتفرم وجود دارد برای راهنمایی بیشتر مشتریان از طریق این نوع فلیپ بوک استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

مزایای بروشور تعاملی برای عمده فروشان

 

قیمت بروشور تبلیغاتی

هزینه ساخت بروشور تبلیغاتی به روش تولید آن بستگی دارد. برای اینکه بتوانیم مقایسه‌ی کامل و جامعی در مورد قیمت بروشور تبلیغاتی داشته باشیم، روش‌های مرسوم ساخت بروشور آنلاین را به سه دسته‌ی کلی تقسیم کرده‌ایم. این سه دسته عبارتند از:

  • پلتفرم‌ها و برنامه‌های رایگان
  • برون‌سپاری طراحی کاتالوگ دیجیتال
  • استفاده از پلتفرم لنوس

کاربران اگر به دنبال ساخت بروشور دیجیتال رایگان باشند معمولاً به سراغ انواع پلتفرم‌ها، پلاگین‌های وردپرسی و برنامه‌هایی می‌روند که هر کدام هم علاوه‌بر مزایا و معایبی که نسبت به هم دارند، به واسطه‌ی ارائه‌ی امکانات رایگانشان محدودیت‌های بسیاری را به همراه خواهند داشت.

در مقاله‌ی بررسی هزینه‌ها و مقایسه قیمت کاتالوگ دیجیتال، به تفصیل به این موضوع پرداخته‌ایم و انواع پلتفرم‌ها و ابزارهای ساخت  را به لحاظ هزینه بررسی کرده‌ایم.

همچنین در مقاله‌ی طراحی رایگان کاتالوگ دیجیتال با مشهورترین ابزارهای ساخت کاتالوگ تبلیغاتی نیز ابزارهای رایگان بروشور تبلیغاتی را معرفی کرده‌ایم.

برای اطلاع از قیمت پلن‌های پلتفرم لنوس، نگاهی به صفحه‌ی تعرفه‌ها بیندازید تا تفاوت ما با دیگران را دریابید.