چاپ بروشور بهتر است یا استفاده از بروشور دیجیتالی؟

نشریه دیجیتالی لنوس 6

کاتالوگ ها ابزاری ضروری برای فروش و بازاریابی هستند و به عنوان یکی از امکانات اصلی معرفی بسیاری از مشاغل عمل می کنند. سال‌هاست که کاتالوگ‌ها منبع سنتی و ثابت ارائه اطلاعات برای بسیاری از مردم به حساب می آیند. اما در چنین وضعیتی حتی رویکرد مدیران سنتی نیز، در عصر فناوری – که در آن به سر می بریم – دستخوش تغییراتی شده. و از آنجایی که نگران آینده کاتالوگ ها هستیم، تصمیم گرفته ایم که مزایا و معایب کاتالوگ های چاپی و دیجیتال را بسنجیم تا بدانیم پیش بینی ها چیست.

آیا کاتالوگ چاپی همچنان  زنده می ماند یا از بین می رود؟ چرا کاتالوگ های چاپی هنوز مهم هستند؟

 کاتالوگ ها٬ منبع اصلی اطلاعات شرکای تجاری٬ نمایندگان فروش و بازاریابانی هستند که روزانه با آنها سر و کار دارند. این ابزار کاربردی تمام اطلاعات مهمی را که هم فروشندگان و هم مشتریانشان به آن نیاز خواهند داشت، در خود دارند. کاتالوگ ها منبع اصلی اطلاعات  مورد نیاز آنها هستند.

 ابزار قدرتمند تبلیغات برند 

کاتالوگ ها همچنین می توانند ابزار قدرتمندی برای تبلیغات و تعامل برند باشند. کاتالوگ یک برند می تواند با تصویر سازی حرفه ای، توضیحات محصولات، محتوای به روز و قیمت ها توجه مشتریان را به خود جلب کند. همچنین با داشتن دیدگاه نگارشی درست و متن اصلی (اورجینال) افراد را درگیر کنند و سبک یک برند را نمایان کنند.

 تجربه لمس کردن (تجربه قابل لمس) 

کاتالوگ های چاپی لمسی هستند. آنها حواس بینایی، بویایی و لامسه را درگیر می کنند. آنها داستانی در مورد خود برند، محصولات و کیفیت آنها با خود دارند. این تجربه ای باارزش است. بسیاری از مردم نمی خواهند همه اینها را برای نسخه های دیجیتال کنار بگذارند. 

چرا کاتالوگ های آنلاین جایگزین کاتالوگ های چاپی می شوند؟

 بحث در مورد اینکه آیا کاتالوگ های چاپی در عصر دیجیتال جان سالم به در خواهند برد، مدتی است مطرح شده. بسیاری از شرکت ها دیگر رغبتی به تهیه کاتالوگ های چاپی ندارند و تمام کاتالوگ های مورد نیاز خود را بصورت دیجیتالی تهیه می کنند. خب٬ بهتره ببینیم چه عواملی آنها را به چنین تصمیماتی سوق داده.  

 یادگاری از گذشته (نوستالژی) 

کاتالوگ‌های کاغذی قطور، در زمانه ای که کسب‌وکارهای بیشتری از نسخه چاپ به سمت نسخه دیجیتال می‌روند، تبدیل به ابزاری نوستالژیک یا شبیه به وسیله ای قدیمی و جا مانده از گذشته شده اند. انبوهی از مواد دنیا بیش از هر زمانی مصرف‌ گرا شده٬ تولید کننده ها انبوهی از محصولات و خدمات ارائه می دهند. نمایندگان فروش باید برای معرفی این حجم از محصول و خدمات تعداد زیادی کاتالوگ با خود حمل کنند. این امر بسیار ناخوشایند  و زمان بر خواهد بود. 

 مردم معتقدند زمان، پول است. و کار با کاتالوگ های چاپی متعدد و تلاش برای یافتن اطلاعات خاص می تواند زمان و پول را هدر دهد. از نگاه بسیاری٬ پیدا کردن جزئیات محصولات و خدمات همه برندها در بین کاتالوگ ها ارزش صرف این میزان از زمان را ندارد. 

هزینه های چاپ

 چاپ کاتالوگ پر هزینه است. به همین دلیل کسب و کارها ناچارند کاتالوگ شان را چند ماه یا سالی یک بار چاپ کنند. این امر بر کمتر شدن تعداد صفحات و حتی محدود کردن تعداد کاتالوگ های مورد نیاز تأثیر می گذارد. در این شرایط اگر اطلاعات به هر دلیلی اشتباه درج و چاپ شود یا قدیمی شوند (مثلا لیست قیمت)، باید مجدد برای چاپ هزینه کنند چون اطلاعات نادرست تصویر برند را دچار خدشه می کند.  

 آیا کاتالوگ های دیجیتال جایگزین شایسته ای هستند؟ 

کاتالوگ های دیجیتال امروزه ابزارهای محبوب فروش و بازاریابی هستند و جای تعجب هم نیست. برخی از دلایل محبوبیت کاتالوگ های دیجیتالی را در ادامه آورده ایم:

 دسترسی 

قرار دادن کاتالوگ ها به صورت آنلاین، محصولات و خدمات را بدون افزایش هزینه های چاپ و توزیع، در اختیار مشتریان بیشتری قرار می دهد. این یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند شما و دستیابی به مخاطبان وسیع تری است.

 جستجوی آسان

 کاتالوگ های دیجیتال به مشتریان این امکان را می دهند که اطلاعات خاص محصول را جستجو کنند: توضیحات، قیمت ها یا تصاویر محصول. مهم نیست که کاتالوگ شما چند صفحه باشد، مشتریان و مخاطبان هر آنچه را که نیاز دارند بلافاصله پیدا می کنند.

 قابل مشاهده در همه دستگاه ها 

فروشندگان محصولات شما و مشتریان آنها می توانند در هر جایی و در هر دستگاهی به کاتالوگ های آنلاین دسترسی داشته باشند. قابل آنالیز بودن کاتالوگ های دیجیتالی را می توان پیگیری کرد، آمار و اطلاعات مربوط به میزان مشاهده آنها و گستره توزیع شان را بدست آورد و از طریق آنها با مشتریان تعامل داشت. 

چه چیزی را انتخاب کنیم: کاتالوگ چاپی یا دیجیتال؟ 

بسیاری از شرکت هایی که کاتالوگ برای آنها ضروری است تصمیم به ایجاد دو نسخه دارند: چاپی و دیجیتال. کار کردن با هر دو به آنها مزایای بیشتری نسبت به کار با یکی به تنهایی می دهد. هر کاتالوگ مخاطبان وفاداری دارد و اهداف شان برآورده می کند. وقتی از کاتالوگ های دیجیتال صحبت می کنیم، معمولاً منظورمان PDF هایی است که برای مشاهده و دانلود به صورت آنلاین قرار می گیرند. فایل‌های PDF در حالت عادی عالی به نظر نمی‌رسند، خواندن آن‌ها سخت است و به کندی بارگیری و یا دانلود می‌شوند. 

اگر می خواهید کاتالوگ دیجیتالی ایجاد کنید که ارزش ارائه و انتشار داشته باشد، لنوس مناسب ترین گزینه است. ما در حال حاضر اولین و تنها پلتفرم تبدیل فایل های PDF به کاتالوگ و نشریات دیجیتالی در ایران هستیم. این کاتالوگ های دیجیتالی و تعاملی امکانات متعددی در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می دهد تا محصولات و خدماتشان را با هزینه ای بسیار پایین، به سرعت و بصورت نامحدود منتشر کنند.

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید