چطور با صفحات دیجیتالی به مشتریان جدید دست پیدا کنیم؟

hand shaking 6

در این نوشتار قصد داریم در مورد دستیابی به مخاطب وب سایت مطالبی ارائه کنیم. از یک منظر می‌توان بازدیدکنندگان را به سه بخش تقسیم کنیم:.

  • بازدیدکنندگان دائمی سایت شما
  • بازدید‌کنندگانی که سایت شما را می‌شناسند اما به احتمال زیاد بدون دلیل از سایت شما بازدید نمی‌کنند
  • بازدیدکنندگان جدید بالقوه

بازدیدکنندگان دائمی سایت شما

ابتدا نگاهی به جریان ثابت بازدیدکنندگان فعلی که به طور مرتب به صفحه وب شما می آیند بیندازیم. مهمترین چیز برای آنها این است که در‌جریان مطالب جدید شامل اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات٬ یا مقاله و …  قرار می‌دهید باشند. معمولا دسته‌بندی محصولات در وب‌سایت و قرار دادن آنها به گونه‌ای که کاربران سریع به آنها دست پیدا کنند کار زمان بر و سخت است.

استفاده از کاتالوگ دیجیتالی برای معرفی محصولات و تعبیه آن در وب سایت این کار را بسیار راحت‌تر می‌کند. حتی شما می‌توانید آن را در صفحه اول وب‌سایت خودتان تعبیه کنید و یا تصویری از‌ آن را با توضیح کوتاه برای هدایت مشتریان به صفحه اختصاصی کاتالوگ قرار دهید. علاوه بر این شما لینک کاتالوگ با دامین خودتان را نیز می‌توانید منتشر کنید و که در نهایت هر بازدید از آن میزان مراجعه به وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد.

با لنوس می توانید محتوای خود در قالب PDF خیلی سریع تبدیل به صفحات دیجیتالی کرده و در سایت خود تعبیه کنید. این امر اشتراک‌گذاری شما را حرفه‌ای و گیرا به تصویر می‌کشد و با استفاده از امکانات لنوس تعامل بهتری با مخاطبان خود خواهید داشت و کاتالوگ‌های شما همواره ابزارهای جذابی برای بازدیدکنندگان همیشگی شما خواهند بود.

مشتریان فعالی که بازدیدکنندگان دائمی سایت شما نیستند

سناریوی دومی که به آن نگاه خواهیم کرد، گروهی از مشتریان هستند که بازدیدکنندگان روزانه و مداوم سایت شما به حساب نمی‌آیند. از همین رو نیاز است فعالیت‌ها و کمپین‌ها و … به آنها اطلاع رسانی شود. در این مورد، ارسال یک ایمیل یا خبرنامه به صورت دوره ای برای آنها یک راه عالی برای جلب توجه به محتوای جدیدتر منتشر شده شما خواهد بود. در این حالت نیز می‌توانید لینک کاتالوگ دیجیتالی ساخته شده توسط لنوس را در متن ایمیل بگنجانید و مخاطبان را از همان‌جا به صفحه نمایش آن در وب‌سایتتان هدایت کنید.

اگر یک گروه فعال از دنبال کنندگان در فیس بوک، توییتر یا سایر رسانه های اجتماعی دارید، اشتراک گذاری لینک صفحات دیجیتالی که در لنوس ایجاد کرده‌اید نیز بسیار مفید است. ما امکاناتی برای اشتراک گذاری سریع انتشارات شما در نظر گرفته‌ایم کرده ایم.

بازدیدکنندگان جدید بالقوه

سومین موردی که به آن خواهیم پرداخت و سخت ترین مورد به حساب می‌آید، نحوه جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت است. بازدیدکنندگان جدید اغلب شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند.بسته به اینکه کدام طیف از مخاطبان را هدف قرار داده باشید موتورهای جستجو بین ۳۰ تا ۷۰ درصد از کل ترافیک وب را هدایت می کنند، حتی برای سایت های کوچک. ما کاری می کنیم که انتشارات شما به طور کامل ایندکس شوند، اما این بدان معنا نیست که بلافاصله در صفحه اول گوگل قرار می گیرید، بلکه فاکتورهای مورد توجه بیشتری وجود دارد. مهمترین عوامل موثر عبارتند از:

۱- محتوای خاص و مرتبط ایجاد کنید. محتوای متمرکزی که یک موضوع واحد را با جزئیات پوشش می‌دهد، چون نسبت به محتوای عمومی نرخ بیشتری دارد. گوگل «Jack of all trades, master of none» یا همه‌کاره و هیچ‌کاره را دوست ندارد .این شکلی از گفتار است در اشاره به فردی که در بسیاری از مهارت ها تبحر دارد، استفاده می شود، نه فردی که با تمرکز بر یک مهارت تخصص کسب کند.

این شخص یک متخصص عمومی است نه متخصص در یک مهارت. اگر “قوانین شطرنج” را جستجو کنیم، سایت هایی را می یابیم که فقط به شطرنج اختصاص دارند. اگر یک کاتالوگ دارید و ۱۰ صفحه از ۸۰ صفحه شما درباره گل است، موتور جستجو ۷۰ صفحه را می بیند که در مورد گل نیستند و نتیجه می گیرد که انتشار شما با جستجوی واژه گل کمتر ارتباط دارد. بنابراین محتوای خود را سازماندهی کنید و متمرکز باشید.

به عنوان و توضیحات کاتالوگ و نشریه خود توجه کنید. ما این کلمات را به عنوان نکاتی برای موتورهای جستجو برچسب گذاری می کنیم، موتورهای جستجو از بر‌چسسب‌ها برای نمایش انتشارات شما در نتایج خود استفاده می‌کنند. بنابراین مطمئن شوید که محتوای شما توصیفی است، زیرا این همان چیزی است که کاربران در ابتدا با آن روبرو خواهند شد.

یکی از مهم‌ترین عوامل در رتبه‌بندی سایت‌ها، نرخ کلیک است، به این معنی که اگر شخصی پس از وارد کردن برخی از عبارات، واقعاً روی لینک شما کلیک کند، موتور جستجو را تقویت می‌کند که لینک شما مرتبط است و امتیاز شما را افزایش می‌دهد. بنابراین این یک فرآیند مهم و ارتقادهنده خواهد بود.

۲- دیگران را وادار کنید تا به سایت شما لینک دهند. این تا حدودی خارج از کنترل شماست، اما تعداد سایت های دیگری که به سایت شما لینک می دهند یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی است (و شما از خود این سایت ها ترافیک دریافت خواهید کرد). سعی کنید لینک دیگران را به سایت و انتشارات خود دریافت کنید٬ و هر چه آن سایت مهم تر باشد، بهتر است.

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید