چند تفاوت بروشور دیجیتالی لنوس با بروشورهای کاغذی

چند تفاوت کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ کاغذی

نسخه‌های چاپی و دیجیتالی کاتالوگ‌ها چگونه به فروش ما کمک می‌کنند؟

با ظهور نسخه دیجیتالی فلیپ‌بوک‌ها همواره این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفته که آیا ابزاری جایگزین کاتالوگ چاپی است؟ آیا دیگر به نسخه کاغذی نیازی نیست؟ آیا کسب و کارها از این پس می‌بایست محتوای خود را تنها از طریق کاتالوگ دیجیتال منتشر کنند؟ تفاوت‌های این دو ابزار تبلیغاتی چیست؟

برای پاسخ به این پرسش‌ها شاید بد نباشد به تفاوت‌ها و شبا‌هت‌های آنها بیاندازیم. مقایسه این دو مدیا می‌تواند تصویر روشنتری به ما ارائه کند.

در این مقاله سعی داریم به برخی از تفاوت‌های نسخه‌های کاغذی و دیجیتالی بر اساس امکانات و خدمات پلتفرم لنوس بپردازیم.

شرایط به‌روز کردن محتوا

داشتن محتوای دقیق و به‌روز بر موفقیت محتوای شما بسیار تأثیرگذار است. اطلاعات و قیمت‌های قدیمی محصول در عصر حاضر می‌تواند برای مشتری نا امید کننده باشد. به خصوص اگر محصولی در انبار موجود نباشد، یا تولید آن متوقف شده باشد.

آپدیت کردن محتوا در اقلام کاغذی حتما نیاز به چاپ و هزینه مجدد و همچنین صرف زمان زیاد دارد. اما این مشکل با فیچر جایگزین (Replace) بدون تغییر لینک و یا کدهای QR صفحات دیجیتالی شما به راحتی امکان پذیر شده است. وقتی نوبت به داشتن محتوای به‌روز می‌رسد، دیجیتال همیشه بر چاپ برتری دارد.

ایجاد تغییرات در کاتالوگ دیجیتالی کسب و کارتان با فیچر جایگزین (Replace) بدون تغییر لینک و یا کدهای QR آن به صورت آنی امکان پذیر می‌باشد. پس از کلیک بر روی انتشار، هر تغییری که ایجاد کرده اید بلافاصله فعال می شود. دیگر نیازی نیست نگران باشید که مشتریان یک نسخه چاپی قدیمی را می‌خوانند و یا پیامدهای احتمالی یک خطا تا اصلاح در چاپ بعدی چیست. نسخه دیجیتالی کسب و کارتان با فیچر جایگزین (Replace) بلافاصله به روز رسانی شده و می‌توانید از آنها به روش‌های قدرتمندی استفاده کنید.

اطلاع رسانی سریع کمپین‌ها

کاهش قیمت‌ها به صورت فوری به این معنی است که اکنون می‌توانید کمپین‌های تخفیف کوتاه مدت را در کاتالوگ دیجیتال خود اجرا کنید. به‌روزرسانی قیمت‌گذاری برای رویدادهایی خاص مانند حراج پایان فصل، موجودهای رو به اتمام، کالکشن‌های جدید، افتتاحیه‌ شعبه‌های جدید و سایر پروموشن‌ها.

شما می‌توانید تغییرات فصلی را به راحتی در موجودی فلیپ بوک خود ایجاد کنید. لازم نیست تا چاپ بعدی منتظر بمانید تا معرفی محصول جدید را شامل شود یا موجودی تاریخ مصرف گذشته و یا در حال اتمام را حذف کنید. با این نوع از بروزرسانی اطمینان حاصل کنید که مشتریان محصولی را که دیگر در دسترس نیست را خریداری نخواهند کرد.

از داده‌ها و گزارشات تحلیلی برای بهبود عملکرد محتواهای خود به صورت روزانه استفاده کنید. با این ابزار دیجیتالی، معدن طلایی از تجزیه و تحلیل فوری دریافت می‌کنید. می‌توانید از نقاط داده مهم مانند نرخ پرش و نرخ تبدیل برای بهبود مستمر محتوای خود استفاده کنید. از به روز رسانی‌های محتوای خود به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده کنید. هر زمان که در یک فلیپ بوک چند رسان‌های خود تغییراتی ایجاد کردید، می‌توانید برای مشتریان از طریق دستگاه تلفن همراه  یک پیامک به روز رسانی ارسال کنید. با این روش هم نام تجاری خود را به آنها یادآوری کرده و به آنها دلیلی برای بازگشت  به محصولتان را بدهید.

فلیپ بوک دیجیتالی خود را مستقیماً به سایت فروشگاه اینترنتی خود متصل کنید. به شما این اطمینان داده می‌شود که مشتریان قیمت و محتوا را به روز شده مشاهده می‌کنند.

اطلاع رسانی با نسخه کاغذی

نسخه‌های چاپی اطلاعات را با دقت نسخ‌های دیجیتال ارائه نمی‌دهند. هنگامی که آنها منتشر شدند، در فاصله زمانی کوتاهی ممکن است منسوخ شوند. چون دارای بازه زمانی طولانی برای به روز رسانی هستند. تغییرات شما باید تا چاپ بعدی منتظر بمانند، که ممکن است چند ماه طول بکشد. گاهی هم اشتباهات ممکن است بسیار پرهزینه باشند زیرا فرصت کمی برای خطا در چاپ وجود دارد. اشتباه املایی، تصویر نادرست یا قیمت اشتباه به راحتی قابل حل نیست. شما باید به ناچار با اشتباهات خود در چاپ کنار بیایید. در اکثر مواقع نیز اگر قیمتی تغییر کند و یا محصولی جدیدی اضافه شود، ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا مشتریان از طریق نسخه چاپ متوجه شوند در حالی که نمونه‌های دیجیتالی ساخته شده توسط پلتفرم لنوس تمامی این مشکلات را به بهترین حالت ممکن حل کرده است.

تعامل به کمک نسخه‌های دیجیتال و کاغذی

ثبت نام، درخواست کالا و یا مشاوره، ارسال پیام، تعامل و حتی درخواست از طریق نسخه چاپی در مقایسه با نمونه دیجیتال بسیار متفاوت است. البته هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهند که بسته به مخاطبان شما متفاوت‌اند.

تعامل در نسخه دیجیتال

امکان جذب لید و درج فرم‌های مختلف و کامل کردن آن توسط کاربر و یا مشتریان روی نسخه‌های دیجیتالی ساخته شده توسط پلتفرم لنوس فعال و بسیار پر کاربرد‌اند. مشتریان پس از وارد کردن مشخصات خود به محتوای شما دسترسی فوری خواهند داشت. این یک عامل قدرتمند برای تسریع در روند خرید است. مشتریان می‌توانند بلافاصله مرور محصولات یا خدمات و خرید را آغاز کنند.

تعامل در نسخه کاغذی

تعامل از طریق نوع چاپی فرآیند طولانی‌تری است. چون به اطلاعات بیشتری نیاز است. به طور معمول، یک مشتری باید حداقل چهار فیلد اضافی را در مقابل نوع  دیجیتال پر کند. زیرا باید آدرس خود را وارد کند. در حالی که این ممکن است به معنای نرخ تبدیل کمتر در مقابل نسخه دیجیتالی باشد. نسخه‌های چاپی باید به صورت فیزیکی پست شده و یا در نمایشگاه، حضور در نمایندگی و یا فروشگاه به دست مشتری برسد. این باعث ایجاد فاصله زمانی و مکانی بین شما و مخاطبان می‌شود. هنگامی که زمان و به روز بودن یک عامل مهم باشد، این موضوع می‌تواند مشکل ساز شود. اگر مشتری فوراً به محصول نیاز داشته باشد و یک رقیب از طریق یک فلیپ بوک دیجیتالی ساخته شده توسط پلتفرم لنوس محصول را سریعتر به مشتری احتمالی شما ارائه دهد، ممکن است ضرر کنید.

شاید مایل به خواندن مقاله “پنج تاکتیک برای افزایش تعامل با کاتالوگ‌های دیجیتالی” نیز باشید

اشتراک گذاری در راستای افزایش مشتریان

استایل، امکانات و طراحی فلیپ بوک شما بر نحوه اشتراک گذاری آن توسط کاربران و مشتریان شما می‌تواند تأثیر‌گذار باشد. این موضوع تأثیر مستقیمی بر تعداد مخاطبین دارد. عامل مهمی که باید به آن توجه کرد، افزایش تعداد اشتراک‌گذاری محتوای شما معمولاً با افزایش حجم فروش مرتبط است. هنگام بررسی این قابلیت، صفحات دیجیتال از همتایان چاپی خود قابلیت بسیار بالاتری دارند.

اشتراک گذاری نسخه‌های دیجیتال

این مدل از فلیپ بوک به اشتراک گذاری سریع و بدون اصطکاک بسیار کمک می‌کنند. مشتریان فعلی و احتمالی می‌توانند به راحتی نسخه دیجیتال شما را از طریق کانال‌های متعدد برای مخاطبان گسترده‌تری پخش کنند. به گونه‌ای که نوع چاپی به سادگی نمی‌توانند با این امکان رقابت کنند. چند مورد از این مدل اشتراک گذاری را در اینجا ارائه می‌دهیم.

مشتریان فعلی و احتمالی می‌توانند لینک URL شما را کپی کرده و در پست‌ها، کامت‌ها و استوری‌های رسانه و شبکه‌های اجتماعی خود جای‌گذاری کنند. مشتریان می توانند به سرعت یک نسخه دیجیتالی از محتوای شما را دانلود کرده و یا لینک آن را برای همه همکاران خود از طریق انواع پیام رسان‌ها ارسال کنند.

هنگامی که فلیپ بوک خود را با یک مشتری از طریق کانال‌های مختلف به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید پارامترهای منحصر به فرد ردیابی URL را در لینکی که ارسال می‌کنید اضافه نمایید. این اطلاعات و گزارشات کاربردی موجود در پلتفرم لنوس به شما این امکان را می دهد که ببینید مشتریان چه زمانی مطالب شما را مشاهده کرده و آیا آن را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند یا خیر. همچنین لازم است توجه خود را به بهینه سازی نحوه ارائه و نمایش نسخه دیجیتال در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید. هر لینک URL به اشتراک گذاشته شده یک تبلیغ قدرتمند بهینه سازی شده برای محتوا ایجاد می‌کند. اشتراک گذاری یک نسخه دیجیتال هیچ هزینه اضافی ایجاد نمی‌کند.

اشتراک گذاری نسخه‌های چاپی

نسخه‌های چاپی قابل اشتراک‌گذاری هستند اما به صورت تبادل یک به یک. هنگامی که یک مشتری فلیپ‌ بوک شما را با دیگری به اشتراک می گذارد خود را برای همیشه از آن جدا می‌کند. اما اگر یادتان باشد اشتراک گذاری فیزیکی نسخه‌های چاپی تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار نیز گرفتند. با توجه به اینکه اکثر افراد در زمان پاندمی در خانه کار می کردند، پس آنها می‌بایست به صورت جداگانه به چندین آدرس ارسال می‌شدند. پس از پاندمی بود که بسیاری از پژوهشگران و پزشکان توصیه کردند از اشتراک‌گذاری اقلام چاپی خودداری شود. زیرا آنها یک حامل بالقوه در انتشار ویروس‌ها تبدیل هستند.

ابزار فروش حرفه‌ای

در نمونه‌های دیجیتال می‌توانید با درج لینک مستقیم شرایط خرید مستقیم را فراهم نمایید. شما می‌توانید فرآیند فروش را بلافاصله در طول بازدید مشتری تکمیل کنید. همچنین مشتری خود را مستقیماً به سمت محصولی ببرید که علاقه‌اش را برانگیخته است. وقتی ویژگی‌هایی مانند جستجوی پیشرفته و فهرست گذاری تعاملی را دارید، این کار بسیار آسان است.

فروش با نسخه دیجیتال

در نمونه‌های دیجیتال می‌توانید با درج لینک مستقیم شرایط خرید مستقیم را فراهم نمایید. شما می‌توانید فرآیند فروش را بلافاصله در طول بازدید مشتری تکمیل کنید. همچنین مشتری خود را مستقیماً به سمت محصولی ببرید که علاقه‌اش را برانگیخته است. وقتی ویژگی‌هایی مانند جستجوی پیشرفته و فهرست گذاری تعاملی را دارید، این کار بسیار آسان است.

با داشتن موبایل هوشمند و یا تبلت همیشه مشخصات کالا و خدمات شما از طریق اینترنت در هر زمان و‌ هر مکان برای مشتریان قابل دسترس است. با این پلتفرم شما همیشه به روز هستید. می‌توانید با اطمینان به فروش محصول خود بپردازید، زیرا می‌دانید محتوای شما منعکس‌کننده جدیدترین محصولات، خدمات و قیمت‌ها است.

گاهی نشان دادن قیمت‌های مختلف به مشتریان مختلف می‌تواند مفید باشد. نمونه‌های دیجیتال مدام در حال بروزرسانی هستند و به فروش این قدرت را می‌دهند که قیمت‌های جایگزین را هنگام ارائه یک مشتری ممتاز در مقابل سایر خریداران برای اولین بار ارائه دهند. امکانات تعاملی مانند درج 3D و نمایش 360 درجه محصولات و همچنین تبلیغات ویدیویی مشتریان بالقوه را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهند. با فراهم کردن امکان بررسی کامل محصول از زوایای مختلف همراه با توضیحات تکمیلی از محصول یک راه قدرتمند برای ایجاد اعتماد در مشتریان فراهم است.

همچنین این ابزار دیجیتال همراهی بسیار عالی برای جلسات آنلاین با مشتریان هستند. فروش می‌تواند از فناوری اشتراک صفحه که اختصاصی در این پلتفرم وجود دارد برای راهنمایی بیشتر مشتریان از طریق این نوع فلیپ بوک استفاده کند.

فروش با نسخه چاپی

نسخه‌های چاپی می‌توانند روشی برای تبدیل مخاطبان به خریدار باشند. بعد از بازدید حضوری و ارائه یک نسخه چاپی شما می‌توانید مشتریان را برای تکمیل خرید از طریق استندهای QR کد و دریافت نسخه دیجیتالی با اسکن کردن آن این فرآیند را تکمیل کنید. یک فروشنده ماهر می‌تواند از نوع چاپی برای کمک به مشتریان برای ارائه سبد محصولات شرکت استفاده کند و در عین حال پرفروش ترین‌ها و محصولات جدید را برجسته کند. اما استفاده از نمونه‌های چاپی به عنوان ابزار فروش دارای اشکالاتی است که نوع دیجیتالی آن فاقد این اشکالات هست:

  1. نمونه‌های چاپی قبل از خشک شدن جوهر شروع به قدیمی شدن می‌کنند. می‌تواند در چرخه فروش اصطکاک ایجاد کند و قیمت‌های قدیمی یا محصولات خارج شده از چرخه تولید را هنوز حاضر و آماده نشان دهد.
  2. به عنوان یک دارایی فیزیکی، ممکن است فروشندگان فراموش کنند نسخه چاپی خود را به جلسات حضوری با مشتری بیاورند.
  3. نسخه‌های چاپی از فرسودگی و پارگی رنج می‌برند. برای ارائه بهترین تصویر، باید یک نمونه جدید و واضح برای هر بازدید مشتری ببرید که این خود شامل هزینه است.

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید