فلیپ بوک آره یا نه؟

فلیپ بوک آره یا خیر

دلایل استفاده از کاتالوگ و نشریه دیجیتال

دیجیتال فلیپ بوک، کاتالوگ دیجیتال یا نشریه دیجیتال یک تکنولوژی توسعه داده شده و یک گام منطقی در زمینه انتشار انواع محتوا است. یک مکمل عالی در زمینه فروش و بازاریابی.

فلیپ‌بوک‌ها می‌توانند زیبایی بصری برای کاربر ایجاد کنند. با تصاویر و عکس‌های باکیفیت، ویدئو، درج لینک، موسیقی و پادکست، جذابیت بصری و محتوای بیشتری ایجاد می‌شود.

در خصوص مجله دیجیتال، این ابزار راه خوبی برای جایگزین کردن آن با نسخه کاغذی است. مردم نسبت به اینگونه مجلات الکترونیکی ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند.علاوه بر این، انتشار آنها در هر نوع رسانه و شبکه‌های اجتماعی آسان و سریع است. هنگامی که چارچوب فلیپ بوک در ادیتور لنوس آماده شد، همانطور که هست به دست مخاطبان می‌رسند.

شاید جذاب‌ترین جنبه فلیپ بوک‌ها در حوزه مجله‌های دیجیتال این است که تبلیغ کنندگان را راضی‌تر می‌کند. تبلیغات برای اکثر مجلات منبع درآمد است. و بسیاری از تبلیغ کنندگان پول زیادی را صرف توسعه و قرار دادن تبلیغات چاپی خود می‌کنند. سفارش‌دهندگان می‌خواهند آن تبلیغات به‌طور برجسته و با شکوه در هر شماره از مجله نمایش داده شوند. Flipbook ها دقیقاً این کار را انجام می‌دهند. بنابراین، از نظر استراتژی های فروش، فلیپ بوک‌ها به راحتی فروخته می‌شوند.

نقطه عطف فلیپ بوک‌ها

  • نقطه عطف فلیپ بوک‌ها این است: با تمام زیبایی که دارند، می توانند گزارشات کاربردی انتشار، اطلاعاتی از بازار هدف، مشتریان احتمالی و خوانندگان (با امکانات جمع آوری لید) به دست آورند.
  • به SEO و رتبه گرفتن در جستجوهای گوگل بسیار کمک می‌کند.
  • آنها را می‌توان به راحتی در هر رسانه و یا شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت.
  • با طراحی موبایل بیس می‌توان به خوبی با کاربران موبایل (ضریب نفوذ تلفن همراه هوشمند حدود 89 درصد در ایران است) بهترین ارتباط را برقرار کرد.

این همان چیزی است که خواننده و مخاطب مدرن به دنبال آن است. خوانندگان مدرن خواهان دسترسی سریع و فوری به بهترین اطلاعات هستند. آنها به موتورهای جستجو اعتماد دارند تا به آنها کمک کنند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

بازار هدف، مشتریان بالقوه و خوانندگان مدرن می‌خواهند به راحتی به انواع محتوا در تلفن خود دسترسی داشته باشند، بدون اینکه مجبور باشند آنها را دانلود کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مزیت رقابتی کاتالوگ‌های دیجیتالی و یا فلیپ بوک‌ها Flipbook

کاتالوگ و بروشورهای دیجیتالی کاربردهای خود را دارند و می‌توانند یکی از ابزار قدرتمند و ویژگی اصلی در استراتژی بازاریابی دیجیتال باشند.

ویژگی‌های اصلی فلیپ بوک‌ها

۱. مشکلات نصب و دانلود اپلیکیشن ندارند

۲. محدودیت انتشار ندارند

۳. خطای عملکرد سرور بسیار ناچیز است

۴. سرویس پشتیبانی، به‌روزرسانی‌ها مناسب

چرا به فلیپ‌بوک نیاز داریم؟

با توجه به افزایش روزافزون افراد برای استفاده از انواع محتوا به صورت دیجیتال، ارائه هر چیزی کمتر از انتظارات بازار هدف در واقع می‌تواند به استراتژی بازاریابی و برندینگ آسیب برساند. درک این واقعیت که اکثر مردم به مصرف انواع محتوا از طریق گوشی‌های همراهشان عادت کرده‌اند می‌تواند رویکردمان را در حوزه تولید و انتشار محتوا تغییر دهند.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها، اقدام به ایجاد حساب کاربری و صفحات در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها کرده‌اند. همچنین برای حضور کاربردی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تولید محتوا می‌کنند. در واقع بازاریابی محتوایی تبدیل به یکی از استراتژی‌های برندهای مختلف شده. حال در این بین فلیپ بوک‌های دیجیتال یا کاتالوگ و نشریه دیجیتال ابزاری هستند که امکان انتشار چند محتوا باهم را دارند. در حال حاضر پلتفرم‌های مستقلی برای انتشار ویدیو، متن، موسیقی، پادکست، تصاویر سه‌بعدی، عکس و … وجود دارد. کاتالوگ و نشریه دیجیتال همه این محتواها را یک‌جا و در قالب یک دفترچه یا کتاب دیجیتالی متورق منتشر می‌کند.

این ابزار امکان می‌دهد که یک بازنگری در تولید محتوای خود داشته باشید. در هر صفحه از نشریه یا کاتالوگ خود می‌توانید انواع محتوا بگنجانید و مخاطبانتان را حسابی درگیر کنید. زمان ماندگاری‌شان را در هر صفحه بیشتر نمایید. حضور بیشتر مخاطبان در صفحات متورق نشریات باعث جلب اعتماد بیشتر تبلیغات دهندگان می‌شود. برای کسب و کارها نیز فرصت کافی برای خرید آنها ایجاد می‌کند.

شاید مایل به خواندن مقاله “پنج تاکتیک برای افزایش تعامل با کاتالوگ‌های دیجیتالی” نیز باشید.

کوتاهی در استفاده از فلیپ‌بوک‌ها

استراتژی‌های انتشار دیجیتال برای پاسخگویی به تقاضاهای بازار دیجیتال رو به رشد است. استفاده از فلیپ‌بوک‌های در بسیاری از کشورهای جهان رو به رشد است. دلیل آن تغییر رفتار دیجیتالی در ۵ سال گذشته است. چرا که به طور چشم‌گیری استفاده از دسکتاپ کمتر و بهره‌گیری از موبایل افزایش پیدا کرده. فقط باید در ساعات اوج رفت و آمد به اطراف واگن متروی خود نگاه کنید تا متوجه شوید چند نفر به دستگاه‌های تلفن همراه خود نگاه می‌کنند. کسب و کارها به آنها جهت ارائه اطلاعات و محتوا نیاز دارند.

در ایران استفاده از کاتالوگ دیجیتال و نشریه دیجیتال هنوز چندان مرسوم نشده. البته بسیاری از شرکت‌ها و نشریات به اهمیت فلیپ‌بوک‌ها به عنوان یک ابزار کاربردی و تاثیرگذار پی برده‌اند و امکانات کاربردی لنوس را برای انتشار محتواهای خود در راستای بازاریابی بیشتر مورد استفاده قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: لنوس ابزاری برای بازاریابی

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید