فلیپ بوک (صفحات دیجیتالی تعاملی قابل تورق) چیست؟

فلیپ بوک یا صفحات دیجیتالی تعاملی قابل تورق چیست؟
فلیپ بوک شاید در نگاه اول ابزاری لوکس به نظر رسد که بیشتر جنبه‌ی خودنمایی دارد، اما «بسترسازی برای کسب درآمد بیشتر» و «بهبود برندآگاهی و برندسازی» را می‌توان مهمترین ویژگی‌های آن دانست که کمتر به در موردشان صحبت شده. در این مقاله به چیستی فلیپ بوک و چگونگی تأثیرگذاری آن در بازاریابی آنلاین خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

فلیپ بوک یا کاتالوگ دیجیتالی چیست؟

فلیپ بوک تعاملی یا کاتالوگ دیجیتالی تعاملی، صفحات تعاملی قابل تورق هستند. درواقع تمام اسناد مبتنی بر کاغذ مانند گزارش، ارائه‌ها، مجلات، کاتالوگ، بروشور، کتاب و موارد دیگر را را می‌توان به فلیپ‌بوک‌های HTML5 (صفحات دیجیتالی تعاملی قابل تورق‌) بدل کرد.

تمام محتواهایی از جمله کاتالوگ، بروشور، کتاب، مجله و انواع محتواهای آموزشی که در قالب فایل‌های PDF عرضه می‌شوند، در دنیای امروز دیگر برای مخاطب جذاب نیستند و ابزاری بدون کاربرد برای بازاریابی و فروش محسوب می‌شوند؛ چرا که توجه به ذات سنتی‌شان در تحلیل و گزارش‌گیری در دنیای نوین بازاریابی ناکارآمدند.

اما لازمه‌ی استفاده از فلیپ‌بوک‌ها یا همان بروشورهای دیجیتالی و تعاملی چیست و فلیپ بوک ها اساساً چه کمکی به تحلیل آمارهای بازاریابی می‌کنند؟

بروشور دیجیتالی لنوس

آیا فلیپ بوک تعاملی آنلاین بهتر از فایل PDF است؟

برای پاسخ به این سؤال بهتر است ویژگی‌های هر دوی آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. نخست آنکه، فلیپ‌بوک‌های آنلاین می‌توانند فوراً به صورت آنلاین مشاهده شوند، برخلاف فایل‌های PDF که کاربر را ملزم می‌کند تا سند را قبل از دیدن آن دانلود کند. همچنین، فلیپ‌بوک‌های آنلاین مجموعه‌ای از آمار و تحلیل‌های روشنگر در مورد عملکرد دارند اما فایل‌های PDF این امکان را ندارند.

از دیگر مزایای فلیپ بوک تعاملی این است که اگر در فلیپ بوک آنلاین خود دچار اشتباهی شوید، می‌توانید به سادگی آن را ویرایش کنید. پس از اعمال ویرایش شما و تأیید محتوایی لنوس، فلیپ بوک تعاملی شما به‌روزرسانی می‌شود و بدون آنکه نیازی به تغییر لینک کاتالوگ شما باشد، کاربر بی‌درنگ محتوای جدید شما را مشاهده می‌کند. اما پس از اعمال تغییرات در یک فایل PDF ابتدا نیاز است فایل جدید را جایگزین فایل قدیمی کنید، سپس دوباره آن را در محیطی آپلود یا پیوست را دوباره ارسال کنید.

یکی دیگر از مزایای فلیپ بوک تعاملی این است که می‌توان با افزودن ویدیو به آن، خلاقیت بیشتری به‌خرج داد و در مدتی کوتاه اطلاعات بیشتری را به مخاطب عرضه کرد. در نهایت، فلیپ بوک های آنلاین این فرصت را به شما می دهند که بسیاری از ویژگی های تعاملی که در لیست امکانات لنوس هست را اضافه کنید.

بنابراین اگر بخوهیم مزایای فلیپ بوک تعاملی را نسبت به فایل PDF برشماریم، باید بگوییم فلیپ بوک تعاملی:

  • فوراً به صورت آنلاین مشاهده می‌شود
  • امکان دریافت گزارش‌های متفاوت دارد
  • در لحظه و به صورت آنلاین قابل ویرایش است
  • محتوای ویدیویی را می‌توان به آن افزود

چرا فلیپ بوک لنوس؟

فلیپ بوک‌های ساخته‌شده توسط پلتفرم لنوس، دارای ویژگی‌های نوآورانه و تعاملی زیادی هستند که برخی را در این قسمت مرور خواهیم کرد:

  • امکان افزودن پس‌زمینه و موسیقی،
  • ایجاد پوستر تبلیغاتی به عنوان کاور،
  • جلوه‌های صوتی هنگام برگردان (یا تورق) صفحه،
  • ایجاد سایه برای صفحه‌ها،
  • درج پیوند (لینک) برای شبکه‌های اجتماعی،
  • بهینه‌سازی سئو،
  • سفارشی‌سازی طراحی،
  • تنظیم‌های مربوط به حریم خصوصی،
  • تهیه‌ی گزارش و تجزیه و تحلیل از بازدید و کلیک مخاطبان،
  • امکان جذب لید به واسطه‌ی ابزاری مثل فرم، و بسیاری مزایای دیگر.

پلتفرم لنوس جایگزینی حرفه‌ای و مناسب برای فایل‌های PDF معمولی و هر سندی است که مبتنی بر کاغذ باشد، مانند گزارش‌ها، ارائه‌ها، مجلات، کاتالوگ، بروشور، کتاب و موارد دیگر. محصول نهایی فلیپ بوک تعاملی لنوس که یک کاتالوگ هوشمند به حساب می‌آید ظاهری شبیه به یک نشریه‌ی واقعی دارد ولی با قابلیت صفحات دیجیتالی تعاملی و امکان صفه گردانی (تورق) سه بعدی. این نوع افکت بصری حس ورق زدن کاتالوگ، بروشور، کتاب و یا مجله‌ی مورد علاقه‌ی کاربر را به وی القا می‌کند.

مشاهده‌ی لید در بروشور مجازی لنوس

کاربرد فلیپ بوک هوشمند یا بروشور دیجیتالی

از فلیپ بوک یا کاتالوگ هوشمند در مواردی مانند ساخت کاتالوگ و بروشور با اهداف تجارت الکترونیک استفاده می‌شود. این فلیپ بوک ها می توانند به راحتی از طریق یک لینک ساده یا کیوآرکد (QRCode) برای مشتریان یا مخاطبان ارسال شوند. نکته‌ی مهمی که در اینجا می‌توان اشاره کرد این است که کاتالوگ هوشمند لنوس نیازی به دانلود ندارند و بلافاصله بعد کلیک لینک یا اسکن کد برای کاربر باز می‌شوند.

کاتالوگ هوشمند در همه دستگاه‌ها قابل دسترسی است و تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها فارغ از نوع و گستره‌ی فعالیت خود می‌توانند برای اهداف بازاریابی خود از این ابزار کم‌هزینه آن‌ها استفاده کنند و کسب‌وکارشان را با جذب مخاطبان بیشتری ارتقاء دهند.

فلیپ بوک های HTML5 (که همان صفحات دیجیتالی تعاملی و قابل تورق هستند) دقیقاً شباهت بسیار زیادی به کتاب‌های الکترونیکی دارند که می‌توان بدون صرف هزینه‌های گزاف چاپ کاربر خود را به هدف برساند. تیم لنوس امیدوار است استفاده از این پلتفرم برایتان لذت‌بخش باشد.

چگونه یک فلیپ بوک تعاملی بسازیم؟

با استفاده از پلتفرم لنوس می‌توانید انواع محتواها از جمله کاتالوگ، بروشور، کتاب، مجله و محتواهای آموزشی خود را در قالب فایل PDF تعاملی بسازید. در این پلتفرم محتوای شما به راحتی به واسطه‌ی یک لینک‌ مستقیم تحت دامین و یا ساب دامین به اشتراک گذاشته می‌شود. با ساخت و تولید فلیپ بوک یا کاتالوگ هوشمند تعاملی صرفاً یک قدم فاصله دارید!

به منظور ساخت و تولید کاتالوگ هوشمند تعاملی کافی است فایل PDF خود را در پلتفرم لنوس آپلود کنید.

همچنین پس از اینکه فایل شما در پلتفرم لنوس آپلود شد، از طریق امکاناتی که تیم لنوس در این پلتفرم ایجاد کرده است می‌توانید محتوای خود را سفارشی‌سازی کنید. یعنی می‌توانید نام تجاری، لوگو و سایر عناصر تعاملی شرکت خود را به فایل PDF خود اضافه کنید.

سپس در زمانی کمتر از یک دقیقه منتظر دریافت ابزار اشتراک‌گزاری کاتالوگ هوشمند خود باشید.

تبریک می‌گویم! فلیپ بوک تعاملی شما آماده است و می‌توانید آن را در پلتفرم لنوس سفارشی کنید و با جهان کسب‌و‌کار به اشتراک بگذارید!

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، نحوه‌ی اشتراک‌گذاری کاتالوگ هوشمند لنوس از طریق یک لینک ساده یا کیوآرکد (QRCode) خواهد بود، البته چنانچه نیاز داشته باشید می‌توانید فلیپ بوک هوشمند خود را از طریق کد HTML نیز در وبسایت خود به صورت Embed قرار دهید. در ادامه به توضیح بیشتر این مزیت بروشور هوشمند تعاملی لنوس خواهیم پرداخت.

اشتراک‌گذاری فلیپ بوک هوشمند لنوس از طریق لینک مستقیم، QRCode و HTML Embed Code امکان‌پذیر است.

اشتراک گذاری محتوای دیجیتال لنوس با یک لینک

فلیپ بوک‌ها چگونه استفاده و به اشتراک گذاشته می‌شوند؟

از طریق یک لینک مستقیم

فلیپ بوک تعاملی خود را می‌توانید از طریق یک لینک مستقیم در انواع رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید یا آن را در یک ایمیل ارسال کنید. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، این فلیپ بوک ها در هر دستگاهی و بدون اتلاف وقت باز می‌شوند.

استفاده از HTML Embed Code در وب سایت

به راحتی فلیپ بوک تعاملی خود را مستقیماً در وب سایت خود جاسازی و Embed کنید و به وب سایت خود ظاهری حرفه‌ای بدهید.

درج فلیپ بوک تعاملی در یک کمپین بازاریابی ایمیلی

فلیپ بوک خود را مستقیماً با یک تصویر و پیوند زیبا در کمپین‌های بازاریابی خود قرار دهید.

درج فلیپ بوک تعاملی در امضای ایمیلی

فلیپ بوک خود را مستقیماً در امضای ایمیل خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند هر زمان که ایمیلی از شما دریافت کردند، محتوا و انتشارات دیجیتال شما را مشاهده کنند.

گزارش گیری از کاتالوگ دیجیتال لنوس

نحوه‌ی تجزیه و تحلیل فلیپ بوک تعاملی لنوس

از دیگر مزایای رقابتی پلتفرم لنوس این است که می‌توانید اطلاعات به‌دست‌آمده از فلیپ بوک تعاملی خود را به سادگی تحلیل کنید و با درک بهتر رفتار مشتریان خود استراتژی‌های بهبودیافته‌ای برای مسیر کسب‌وکار خود در نظر بگیرید.

برخی از امکاناتی که فلیپ بوک تعاملی لنوس در اختیارتان قرار می‌دهد عبارتند از:

  • آمار بازدید از هر صفحه
  • کلیک‌های خروجی
  • زمان صرف‌شده‌ی کاربران در انواع محتوا

البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که پلتفرم لنوس با به‌روزرسان‌های متعدد امکانات بسیار بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بنابراین جای تعجب نیست که با فلیپ بوک های تعاملی لنوس می‌توانید از از رقبای خود پیشی بگیرید. مهم نیست که چه محتوایی را با این فلیپ بوک ها ایجاد می‌کنید، محتوای شما در هر قالبی باشد، خواه عکس، ویدئو یا متن، و در هر زمینه‌ای که باشد، خواه با هدف آموزش طراحی شده باشند و خواه با هدف ارائه‌ی خدمات یا افزایش برند‌اگاهی‌تان، مشتریان و بازار هدف شما مطالب را به شیوه‌ای نوین دریافت خواهند کرد که در افزایش محبوبیت کسب‌وکارتان قطعاً بی‌تأثیر نیست.

گرچه نباید فراموش کرد در دنیای امروزه که هر چیزی در لحظه تغییرپذیر است، خلاقیت شما در طراحی و نحوه‌ی ارائه‌ی این فلیپ بوک های تعاملی بی‌شک در رشد برندآگاهی شما تأثیر می‌گذارد.

شما می‌توانید فلیپ بوک های خود را ( صفحات دیجیتالی تعاملی قابل تورق ) در پلتفرم لنوس به راحتی و در کمترین زمان ممکن ایجاد کنید.

لنوس پلتفرمی برای کسب و کارها

چه کسانی می‌توانند از فلیپ بوک تعاملی استفاده کنند؟

هر شرکت، کسب‌و‌کار، شخص، انتشارات و یا هر کاربری که محتوایی در قالب انواع فایل‌های PDF معمولی داشته باشد و یا بخواهد هر سندی مبتنی بر کاغذ مثل هرگونه گزارش، ارائه، مجله، کاتالوگ، بروشور، کتاب و … را به فلیپ بوک های HTML5 (صفحات دیجیتالی تعاملی قابل تورق) تبدیل کند، کاربر و مخاطب پلتفرم لنوس است.

هیچگونه محدودیت موضوعی در استفاده از پلتفرم لنوس وجود ندارد و هر محتوایی در قالب انواع فایل‌های PDF یا هر سندی مبتنی بر کاغذ مثل هرگونه گزارش، ارائه، مجله، کاتالوگ، بروشور، کتاب و … را می‌توان با استفاده از پلتفرم لنوس به فلیپ بوک عاملی HTML5 بدل کرد.

برای توضیح گستره‌ی تحت پوشش پلتفرم لنوس چند نمونه برایتان آماده کرده‌ایم:

  • یک شرکت قطعات خودرو با کاتالوگ قطعات خود
  • کتابچه‌ی راهنمای کارخانه‌هایی که محصولات زیادی دارند
  • عکاسی که نمونه‌کارهای خود را به نمایش می‌گذارد
  •  یک کارواش با خدمات و بروشور قیمت آن‌ها
  • یک رستوران با منوی دیجیتال خود
  • یک مشاور املاک که می‌خواهد بروشور املاک خود را به اشتراک بگذارد
  • یک موسسه آموزشی با انواع محتواهای آموزشی خود
  • یک هتل و یا آژانس گردشگری با بروشور فعالیت‌های خود
  • یک سازمان غیرانتفاعی و یا NGO با جزوه‌ی اطلاعاتی خود
  • و …

همانطور که مشخص است هیچگونه محدودیت موضوعی در استفاده از پلتفرم لنوس وجود ندارد. برای مشاهده‌ی فلیپ بوک های تعاملی مشتریان ما می‌توانید به صفحه‌ی نمونه کارها رجوع کنید. همچنین اگر تصور می‌کنید برای طراحی کاتالوگ دیجیتال کسب‌وکار خود نیاز به مشاوره دارید راه‌های ارتباطی را در صفحه‌ی تماس با ما مشاهده کنید. پلتفرم لنوس می‌تواند ابزارهای متنوعی را به صورت سفارشی در اختیار کسب‌وکارهای متفاوت قرار دهد.

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید