کاتالوگ نمایشگاهی، ابزاری قدرتمند در رویدادهای مختلف

کاتالوگ دیجیتالی ابزاری هدفمند و کاربردی در نمایشگاه‌ها و رویدادهاست.

کاتالوگ نمایشگاهی دیجیتال رسانه‌ای است کاربردی برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف در رویدادهای مختلف. قدمت استفاده از این ابزار و کاربردهای فراوان آن باعث شده علی‌الرغم گرانی کاغذ و هزینه‌های تمامی شده تولید، همچنان به عنوان ابزاری محبوب مورد استفاده باشد. از سوی دیگر فن‌آوری نوین شرایط ایجاد و انتشار کاتالوگ نمایشگاهی دیجیتال را فراهم نموده. این امکان مزایای نسخه‌های سنتی را با امکانات و خدمات آنلاین تلفیق نموده و ابزاری متفاوت و مناسب برای بازاریابی و تبلیغات آنلاین در اختیار شرکت‌ها قرار داده است.

فهرست مطالب

کاتالوگ نمایشگاهی

کسب و کارهای مختلف از انواع ابزار و امکان برای رونق کار و فروش بیشتر استفاده می‌کنند. نمایشگاه‌ها از آن دسته رویدادهای مهمی هستند که بیزینس‌ها را در معرض دید و انتخاب مشتریان بالقوه قرار می‌دهد. این مواجه خریدار و فروشنده در محلی که معمولا سایر رقبا نیز حضور فعالی در آن دارند نیاز به ابزارهای قدرتمند معرفی دارد. از دیرباز کاتالوگ یکی از ابزارهای کاربردی و مفید جهت ارائه در نمایشگاه‌ها و سایر رویدادها مانند کنفرانس‌ها، سمینارها و … بوده. در واقع بسیاری از شرکت‌ها کاتالوگ‌هایشان را جهت ارائه در نمایشگاه‌ها طراحی و تهیه می‌کنند. در چند سال اخیر کاتالوگ نمایشگاهی دیجتال در کنار نسخه کاعذی بسیار مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته. مخصوصا پس از دوران کرونا. امکانات متعدد ارتباط و تعاملی این مدیای جدید به بیزینس‌ها و مشتریان راهکارهای متفاوت و جدیدی ارائه می‌دهد. از همین رو بهره‌برداری از آن روز به روز رو به افزایش است.

چرا کاتالوگ نمایشگاهی دیجیتال؟

کاتالوگ نمایشگاهی تبلیغاتی دیجیتال در وهله اول از نظر بصری حس نوع کاغذی را تداعی می‌کند. همچنین جهت انتشار و مشاهده نیاز به دانلود از سوی مشتریان ندارد. قرار گرفتن آنها بر بستر وب از طریق پلتفرم لنوس امکان انتشار نامحدود از راه‌های مختلف و دریافت گزارش بازدید و بازخورد مشتریان را فراهم می‌کند، یعنی ما هر روز از میزان مشاهده، بازنشر پیام‌ها و … مخاطبان مطلع خواهیم بود.

حجم بالای کاتالوگ‌های کاغذی دریافت شده در نمایشگاه گاه باعث می‌شود مشتریان اکثر آنها را از یاد ببرند و دیگر سراغشان نروند. اما نسخه دیجیتال کاتالوگ با توجه به اینکه از طریق راه‌های ارتباطی آنلاین برای مشتریان ارسال می‌شود امکان یادآوری را فراهم می‌کند. از طرف دیگر لازم نخواهد بود نسخه‌های چاپی که با هزینه‌ بالایی تهیه شده‌اند را به همه مراجعان ارائه نمود.

ابزاری کاربردی در نمایشگاه‌ها

دسترسی سریع بازدید کنندگان غرفه‌ها از طریق کد QR به محتواهای شما، ضمن اینکه محتوا را در موبایل‌های ایشان قابل مشاهده می‌کند، تمامی راه‌های تعامل و ارتباط با شما را در اختیار قرار می‌دهد. از سوی دیگر می‌توانید میزان بازدید و بازخورد مخاطبان در ایام نمایشگاه اندازه‌گیری نماید. حتی در این حالت هم با استفاده از امکانات لنوس می‌توانید اطلاعات تماس بازدیدکنندگان را از طریق کاتالوگ نمایشگاهی دیجیتال دریافت نمایید. هر بازدید کننده پس از اسکن کد  QR پس از وارد نمودن مشخصاتی که کسب و کارها مشخص می‌کنند امکان بازدید کاتالوگ را خواهند داشت. از همین طریق پس از اتمام نمایشگاه اطلاعات اکثر بازدیدکنندگان جهت یادآوری‌های لازم در اختیار خواهند بود.

با نمایش کاتالوگ نمایشگاهی از طریق نمایشگرهای لمسی نیز امکان مشاهده تمامی محصولات، خدمات و مشخصات آنها را نیز برای مخاطبان فراهم خواهد شد. همچنین این امکانی برای کارشناسان و بازاریاب‌های بیزینس‌ها برای پرزنت بهتر محصولات و خدمات خواهد بود.

بارگذاری نامحدود

در لنوس محدودیتی برای بارگذاری تعداد کاتالوگ وجود ندارد. کسب و کارها می‌توانند فایل‌های متعددی را به تفکیک نوع محصولات یا خدمات در لنوس بارگذاری نمایند و برای هرکدام لینک اختصاصی دریافت کنند. همچنین تمامی فایل‌های بارگذاری شده هر شرکت در صفحه پروفایل قرار خواهند گرفت و مشتریان با کلیک روی آنها می‌توانند مشاهده‌شان کنند.

همه محتواها در یک لینک

بروشور تبلیغاتی دیجیتال همانند نسخه کاغذی تنها مختص انتشار متن و عکس نیست. تمامی محتواهای شرکت اعم از متن، عکس، ویدئو، موسیقی، فایل صوتی مطالب، تصاویر سه‌بعدی محصولات، لینک‌ها، تصاویر پانوراما، انواع فرم و … را می‌توان در آن تعبیه نمود. کاربران با تورق صفحات همه محتواهای شما را مشاهده خواهند کرد.

امکانات ارتباطی

در صفحه نمایش هرکدام از نشریات و همچنین صفحه پروفایل راه‌های ارتباطی مشتریان با کسب‌وکارها در نظر گرفته شده است. در تمامی صفحات امکان ارسال پیام مستقیم و یا از طریق واتساپ و دیگر پیام‌رسان‌ها و همچنین مشاهده اکانت لینکدین، اینستاگرام و وب سایت در دسترس مشتریان خواهد بود. پیام‌های مستقیم مشتریان را می‌توان در بخش پیام‌های حساب کاربری که در لنوس ایجاد شده مشاهده نمود.

امکان اشتراک گذاری

مشتریان و مخاطبان به راحتی می‌توانند محتواهایی را که مشاهده می‌کنند از راه‌های مختلف بازنشر دهند.

امکان دسترسی به سایر فایل‌ها

کاربران از دو طریق می‌توانند به تمامی نشریات یک کسب و کار دسترسی داشته باشند. در زمان بارگذاری هر فایل با فعال کردن گزینه نمایش سایر فایل‌های من، کاربران در پایین صفحه نمایش هر کدام، کاور یا صفحه اول سایر فلی‌بوک‌ها را نیز مشاهده خواهند بود. همچنین در صفحه پروفایل هر کسب و کار نیز تمامی آنها قابل مشاهده خواهند بود.

دریافت اطلاعات مخاطبان

به کمک فلیپ‌بوک‌های لنوس می‌توان اطلاعات تماس مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایشگاه را دریافت نمود. با فعال کردن گزینه جمع‌آوری لید، از بازدیدکنندگان خواهید خواست که اطلاعات تماس و مشخصات خود را وارد نمایند و سپس محتوای شما را مشاهده نمایند. به این ترتیب با انتقال این داده‌ها به CRM در زمان حضور در نمایشگاه‌ها و یا پس از آن می‌توانید با آنها در تماس باشید.

انتشار هدفمند محتوای کسب و کار

وب سایت شرکت‌ها حاوی تمامی مطالب و محتوای مورد نظر آنهاست و به راحتی می‌توان از طریق آن امکان فروش و پذیرش سفارش را نیز ایجاد کرد. اما استفاده اکثر مردم از موبایل باعث شده آنها در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها راحتتر را انتخاب نمایند.

 فلیپ بوک‌های تعاملی لنوس این ویژگی را دارند و کاربران با یک تورق ساده همه محصولات و خدمات و محتوای کسب و کارها را مشاهده می‌کنند و می‌توانند از همانجا ثبت سفارش دهند و یا سوال‌های خود را مطرح نمایند. این ابزار یک راه تعاملی جدیدی مابین بیزینس‌ها و مشتریانشان ایجاد می‌کند. در کمپین‌های دیجیتال، نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و … انتشار این مدیا می‎‌تواند مارکتینگ شما را متحول نماید.

هر نمایشگاه یک کمپین

امکانات تعاملی فلیپ‌ک‌ها و همچنین خدمات جذب لید و مشاهده آنی آمار بازدید و بازخورد مخاطبان که از طریق لنوس دریافت خواهید کرد حضور در هر نمایشگاه برای کسب و کار شما یک کمپین محسوب می‌شود.

میزان مشاهده محتواهای شما، تعداد بازنشر، پیامهای دریافتی، مشتریانی که از طریق کاتالوگ‌ دیجیتالی خود به دست آورده‌اید و … دید روشنی برای تحلیل بازاریابی محتوایی و مارکتینگ شما ارائه خواهد داد می‌توانید بر اساس داده‌های دریافتی به اصلاح و ارتقای آنها بپردازید.

سایر ویژگی‌های کاتالوگ نمایشگاهی دیجیتال لنوس

  • انتشار‌سریع و آسان از طریق شبکه‌های اجتماعی، وب سایت، ایمیل، پیامک، تبلیغات دیجیتالی
  • امکان مشاهده از طریق کد QR و … .
  • عدم محدودیت در تعداد انتشار
  • عدم محدودیت در گستره انتشار
  • عدم نیاز به حافظه در دستگاه‌های مخاطبان جهت مشاهده و بازنشر
  • امکان آنالیز و گزارش گیری بعد از انتشار
  • تنوع در نوع مشاهده توسط مخاطبان (دوصفحه‌ای، تک صفحه‌ای، اسلایدی)
  • امکان ویرایش محتوا بدون محدودیت
  • امکان دسترسی سریع بازدید کنندگان به سایر محتواهای یک برند
  • تعاملی بودن
  • امکان تماس مستقیم از صفحه نمایش با شرکت
  • امکان بازنشر توسط مشتریان و مخاطبان
  • امکان ورود به وب سایت و شبکه های اجتماعی بطور مستقیم
  • امکان تعبیه (embed) در وب سایت اختصاصی
  • امکان استفاده از آنالیز گوگل آنالیتیکس
  • ابزاری مناسب در تبلیغات آنلاین
  • به صرفه و اقتصادی

و …

نحوه ایجاد بروشور تبلیغاتی دیجیتال در لنوس

ساخت و انتشار این ابزار کاربردی در پلتفرم لنوس بسیار ساده است. کافی است در لنوس با یک شماره موبایل اکانت ایجاد کنید. پس از آن شما در حساب کاربری خود امکان بارگذاری فایل PDF خود را خواهید داشت. پس از بارگذاری هر فایل با استفاده از امکانات ادیتور لنوس، می‌توانید محتوای خود را شخصی سازی نماید. برای آن پس زمینه، کاور و پس زمینه انتخاب نمایید نمایید. همچنین تمامی راه‌های ارتباطی اعم از وب سایت شرکت، شماره‌ تماس و لینک شبکه‌های اجتماعی را وارد نمایید، فهرست مطالب ایجاد کنید و امکان دریافت اطلاعات مخاطبان را نیز فعال نمایید.

سایر محتواهای خود اعم از ویدئو، فایل‌های صوتی، لینک‌ها، تصاویر سه‌بعدی و … را نیز در صفحات مورد نظرتان اضافه کنید. در آخر آن را منتشر نمایید. لینک مشاهد و کد QR آن در دسترس شما قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید لینک آن را از طریق ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی و … برای مخاطبان خود ارسال نمایید و یا آنها را در وب سایت اختصاصی شرکت Embed یا تعبیه کنید.

علاوه بر همه این خدمات امکان آپدیت محتوا در هر زمانی ممکن است. برای نمونه اگر لیست قیمت کالاها و خدمات خود را به صورت دیجیتالی منتشر کرده باشید، می‌توانید به راحتی تغییرات در قیمت‌ها را اصلاح کنید. مخاطبان همواره محتوای به‌روز شده شما را مشاهده خواهند کرد و نیازی به انتشار مجدد نیست.

برای حضور در نمایشگاه‌ها قراردادن کد QR در غرفه باعث می‌شود بازدیدکنندگان خیلی سریع در موبایل‌های خود به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.

کاتالوگ نمایشگاهی دیجیتالی
نحوه ایجاد کاتالوگ نمایشگاهی در پلتفرم لنوس

صفحه پروفایل اختصاصی کاربران در کاتالوگ نمایشگاهی دیجیتال لنوس

کاربران پس از ایجاد حساب کاربری یک صفحه پروفایل اختصاصی در اختیار خواهند داشت که در آن توضیحاتی درباره شرکت و کسب و کار خود و راه‌های ارتباطیشان را درج خواهند کرد. همچنین تمامی نشریات خود را در دسته‌بندی‌های مشخص در دسترس مخاطبان قرار دهند. مخاطبان با مراجعه به صفحه پروفایل شما می‌توانند به راحتی محتوای مورد نظر خودشان را پیدا و مشاهده نمایند. بسیاری از شرکت‌هایی که در لنوس حساب کاربری ایجاد کرده‌اند در پروفایل خود کاتالوگ‌ها، بروشورها، دفترچه‌های راهنمای محصول یا خدمات و سایر نشریات را در دسته‌بندی‌های مشخص شده ارائه داده‌اند.

کاربران می‌توانند صفحه پروفایلشان در لنوس را به عنوان صفحه گالری نشریات با عنوان انتخابی خود به عنوان یکی از صفحات سایت اختصاصی شرکت نیز تعبیه نمایند. همچنین کاربران می‌توانند پروفایل را با دامین اختصاصی خود ایجاد نمایند. صفحه پروفایل هر شرکت در لنوس در واقع یک مینی‌سایت به حساب می‌آید. این صفحه به گونه‌ای طراحی شده که مخاطبان و مشتریان به راحتی و بدون صرف زمان زیاد در صفحات وب‌سایت به محصولات و خدمات کسب و کارها دسترسی پیدا کنند و سفارش‌های خود را ثبت نمایند.

اهمیت کاتالوگ نمایشگاهی دیجیتال

تا کنون لنوس با نمایشگاه‌های متعددی همکاری نموده و شرکت کنندگان انواع محتوای خود را به صورت دیجیتالی در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده‌اند. این امر باعث شده آنها نیاز به نسخه‌های کاغذی نداشته باشند. این امکان ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها باعث شده کاتالوگ‌های آنها تبدیل به ابزار تعاملی کاربردی شود. شرکت همه محتواهای خود را در قالب نسخه دیجیتال در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند و آمار بازدید و بازخورد ها را نیز به صورت آنی مشاهد می‌کنند. نمایشگاه‌ برق، انرژی‌های تجدید پذیر، ایران پلاست، الکامپ و … از نمایشگاه‌هایی بوده که لنوس با آنها در ارائه بهتر و حرفه‌ای محتوای شرکت کنندگان همکاری نموده.

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید