به راحتی کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی خود را منتشر کنید

کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی
چه نوع محتوایی را می‌توان با لنوس منتشر کرد؟ آیا می‌توان پلتفرم تولید و نشر محتوای دیجیتال (لنوس) را مناسب هر کسب‌وکاری دانست؟ اساساً پلتفرم لنوس چه کمکی به ناشران محتوای دیجیتالی می‌کند و آیا می‌تواند تأثیر بسزایی بر کسب‌وکارها و تعامل با مخاطبان ایجاد کند یا نه؟ در این مطلب سعی شده با بررسی یک نمونه از کسب‌وکارهای آنلاین به این سؤال‌ها پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

روزانه میلون‌ها نفر از خود می‌پرسند؟ نهار چی بخورم؟ برای شام چی بذارم؟ غذای سریع چی داریم؟ غذای ارزان چی درست کنم؟ معمولا اکثر آنها دست به دامان سرچ می‌شوند تا شاید یکی از صفحاتی که موتورهای جستجو در دسترشان قرار می‌دهد غذایی راحت، سریع، خوشمزه پیشنهاد بدهد. کتاب آموزش آشپزی و رسپی‌ها معمولا توضیحاتی متنی و چند عکس هستند و یا ویدئوهای کوتاه. سرآشپزها و بلاگرها همواره به دنبال تولید محتواهای جذاب برای آموزش انواع غذاهای پیشنهای خود هستند تا عشق به غذا را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند.

لنوس راهی ساده و کاربردی را به جای متن‌های آشفته همراه با تصاویر که معمولا با تبلیغات انبوه احاطه و در صفحات متعدد سایت‌ها قرار می‌گیرند پیشنهاد می‌دهد. صفحات دیجیتالی لنوس حتی فراتر از ویدئوهایی است که شما با پلتفرم‌های انتشار ویدئو منتشر می‌کنید. در ادامه راهکارهای لنوس برای انتشار انواع رسپی دیجیتالی و آموزش آشپزی با کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی را آورده‌ایم. با پلتفرم لنوس، مولفان کتاب‌های آشپزی و بلاگرها می‌توانند انواع رسپی‌ را آسان و همراه با امکانات تعاملی منتشر می‌کنند.

کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی چیست؟

رسپی دیجیتالی، همان کتاب آشپزی سنتی شما است که به صورت آنلاین تهیه و منتشر می‌شود، و به شما امکان می دهد غذاهای مورد علاقه خود را نه تنها با همسایگان و دوستان، بلکه با علاقه مندان به غذا در هر جایی به اشتراک بگذارید. کتابی سرشار از غذای سریع، غذای ارزان و جواب برای کسانی که از خودشان می‌پرسند نهار چی بخورم؟

این فرمت دیجیتال نکات آشپزی شما را حفظ کرده و امکان به روز رسانی آسان را فراهم و اشتراک گذاری کار مورد علاقه‌تان را آسان تر از همیشه می‌کند.

ایجاد انواع رسپی دیجیتالی طی چهار مرحله در پلتفرم لنوس قابل اجراست. در ادامه این مراحل را توضیح داده‌ایم.

۱. با محتوایی که دارید شروع کنید

جمع آوری تمام محتواهای شما گام اولیه و اصلی در دیجیتالی کردن انواع رسپی‌ شما است. لیستی از همه محتواهای خود که پیشتر تهیه کرده‌اید تهیه کنید. پست‌های اینستاگرام، کپی‌هایی که نوشتید، پست های وبلاگ، ویدئوهایی که تهیه و منتشر کردید و موارد دیگر محتوای کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی شما خواهند بود. همه آنها می‌توانند محتوای کتاب آموزش آشپزی شما را شکل دهند. صفحات دیجیتالی لنوس به دلخواه شما و با محتواهای‌تان آماده می‌شوند. همه محتواهایی که پیشتر آماده کرده‌اند تبدیل به یک کتاب چند رسانه‌ای می‌شوند. تمام غذاها و خورای‌هایی را که پیشتر آموزش داده‌اید در این کتاب دیجیتالی فهرست‌بندی کنید و لینک آن را منتشر نمایید.

۲. عناصر تعاملی اضافه کنید

آموزش برخی غذاها بدون آموزش ویدئویی چیزی کم دارد. مخصوصا اگر بخش نهایی آن همراه با تزئینات باشد. خوانندگان و بینندگان انواع رسپی‌ در بسیاری موارد از خود می‌پرسند این غذا چه‌جوری درست می‌شه یا چه جوری به این فرم در میاد؟ در واقع کسی که دنبال غذای سریع و غذای ارزان است، می‌خواهد راحتتر تهیه آن را یاد بگیرد. در کنار توضیحات متنی شما، تصاویر مواد اولیه مورد نیاز هر غذا و … ویدئوی آموزشی بسیار کاربردی و تعاملی است. علاوه بر ویدئو با امکاناتی مانند ارسال فرم، ارسال فایل و … می‌توانید با روش‌های خلاقانه از مخاطبانتان بخواهید با شما تعامل داشته باشند.

در مورد شیرینی‌ها، کیک‌ها، نان‌ها و برخی غذاها تصاویر سه‌بعدی مخاطبان را بیشتر مجذوب می‌کند. آنها نتیجه کار را در تصاویری که با نوک انگشتان خود می‌چرخانند از همه زوایا مشاهده می‌کنند. به کمک امکانات متعدد لنوس انواع رسپی دیجیتالی تعاملی و کاربردی تهیه خواهید کرد.

۳. ارائه فراگیر رسپی دیجیتالی

وقتی مخاطبان، صفحات کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی شما را به حالت تمام صفحه درمی‌آورند درست مثل این است دری به محل کار شما باز کرده باشند. هیچ آیکون و عنصر مزاحمی وجود نخواهد داشت که حواس آنها را از محتوای شما پرت کند. کافی است محتوای شما گیرایی لازم برای مخاطبانتان را داشته باشد، آنها مجذوب کار و آموزش انواع رسپی شما خواهند شد. هیچ تبلیغات، عنصر تعاملی و یا آیکونی که آنها را به عملی جز توجه به شما ترغیب کند در صفحه وجود ندارد.

۴. طعم خوش غذاهایتان را منتشر کنید

هدف از تهیه کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی یا آموزش انواع رسپی دیجیتالی، دیده شدن آن توسط مخاطبان بیشتر است. از آنجایی که بسیاری از مردم مطالب مورد نظرشان را در موبایل مشاهده می‌کنند، صفحه نمایش واکنش‌گرای لنوس علاوه بر دسکتاپ برای تبلت و موبایل هم مناسب سازی شده‌ است. کافی است لینک کتاب آشپزی دیجتالی را از طریق شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها، پیامک، ایمیل، کد QR و … منتشر کنید. به زودی افراد زیادی از دیدن کتاب و آموزش‌های شما لذت خواهند برد و آن را برای دیگران هم ارسال خواهند کرد. اگر صفحه اینستاگرام یا تلگرام فعالی هم دارید، می‌توانید لینک کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی خود را در دی بیوی صفحه خود قرار دهید. فرق این رسپی دیجیتالی با صفحه اینستای شما امکانات متعدد سرچ، دسته بندی (شیرنی‌ها، غذای ارزان، غذای سریع، شام، نهار، کیک‌ها و … ) و فهرست بندی است. دیگر لازم نیست مخاطبان، در پیج شما ویدئوها را بالا و پایین کنند، یا در انبوه ویدئوهای های‌لایت‌های شما دنبال غذای مورد نظرشان بگردند. کافی است در کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی شما اسم غذا را سرچ کنند و یا در فهرست مطالب رسپی دیجیتالی آن را بیابند.

آموزش انواع رسپی

سفر جذابی برای مخاطبانتان طراحی کنید

حالا که امکان تهیه رسپی دیجیتالی و کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی جذاب با محتواهایی که پیشتر تولید کرده‌اید فراهم است، سعی کنید در چیدمان و طراحی مسیری جذاب و گیرا برای مخاطبانتان ایجاد نمایید. با تکیه بر شناختی که از مخاطبانتان و تجربه‌تان، غذاها، شیرینی‌ها و … را دسته‌بندی کنید. متن‌ها، عکس‌ها و ویدئوهایی که از آموزش‌های خود دارید را در صفحات به گونه‌ای قرار دهید که مخاطبان ترغیب شوند صفحات کتاب آموزش آشپزی دیجیتالی شما را ورق بزنند و زمان بیشتری را صرف دیدن آموزش‌ها و محتواهای شما کنند. حتی مخاطبانی که برای مشاهده انواع رسپی غذای ارزان یا غذای سریع هم به کتاب شما مراجعه می‌کنند نیز ترغیب می‌شوند دوباره سراغ آن بیایند. شما بیشتر از رقبا در ذهن مشتریان ماندگار خواهید بود.

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید