فروش بیشتر با دریافت آمار بازدید flipbook هوشمند

فروش بیشتر با دریافت آمار بازدید کاتالوگ دیجیتالی

داده‌ها امکان تحلیل چه چیزهایی را می‌دهند و چه اهدافی بر اساس آنها قابل دستیابی خواهد بود؟

لنوس سایتی است برای ساخت و انتشار کاتالوگ دیجیتال. اما هدف از طراحی کاتالوگ دیجیتالی و انتشار آن چیست؟ جواب قطعا دستیابی به فروش بیشتر و دستیابی به مشتریان و مخاطبان بیشتر است. اما چگونه این اهداف به‌دست می‌آیند؟ بدون شک دریافت آمار بازدید و بازخورد بر این فرایند تاثیرگذار است. پلتفرم لنوس تنها پلتفرم کاتالوگ هوشمند در ایران است که آمار بازدید و بازخورد دقیق مشتریان را در به‌صورت آنی در دشبورد کاربران ارائه می‌دهد.  با دریافت این آمار و اطلاعات و تحلیل آنها می‌توان نتایج بهتری به‌دست آورد و سریعتر به اهداف مورد نظر رسید. در این مقاله سعی داریم ویژگی‌های کاربردی بخش آمار این پلتفرم و چگونه استفاده از آنها و تحلیل داده‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

نوآوری در فروش با شناخت بینش مصرف کننده آغاز می‌شود

بعد از طراحی کاتالوگ دیجیتالی فرآیند انتشار لیستی از بینش‌ها و نیازهای مصرف کننده را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. این امر می‌تواند نقطه شروع دقیقی در روند فروش باشید. یا تحولی در فرآیند فروش ایجاد کند. داده‌ها راه را برای تغییرات و ارتقای تولید محصولات، یا نحوه توزیع آنها نشان می‌دهند. با انتشار دیجیتالی محتوا به بینش و رویکرد مصرف کنند دست پیدا می‌کنید و از آنچه مورد نیازش است مطلع می‌شود.

از علاقمندی ها و موضوعات مورد نظر و بحث مشتریانتان دیدی عینی پیدا کنید

مشتریان مشکلی دارند و برای رفع آن شروع به جستجو می‌کنند. باید در مسیر جستجوی آنها قرار گرفت. کاتالوگ دیجیتال تمامی محصولات و خدمات بیزینس‌ها را در معرض دید آنها قرار می‌دهد. توجه و تامل آنها در صفحات کاتالوگ‌ به دید روشنتری در مورد نیازهای آنها به شما می‌بخشد.

در واقع شما با انتشار کاتالوگ دیجیتالی از آنچه مصرف کنندگان در بازار یا موضوعات خاص در مورد آن جستجو می‌کنند، یک دید عینی پیدا می‌کنید.

صفحه مشاهده آمار بازدید و بازخورد مشتریان و مخاطبان کاتالوگ دیجیتالی هوشمند در پلتفرم لنوس

با تکیه بر بینش ساختارمند از بازار کسب و کارتان از زمان جلو بزنید

هیچ گوشه‌ای از بازار در هیچ حوزه‌ای بدون رقابت نیست. حتی اگر وارد زمینه‌ای شوید که بدون رقیب است، با ورد شما و تاکید بر آن خیلی سریع سر و کله رقبا پیدا می‌شود. در رقابت زمان عنصر تعیین کننده است. دریافت آمار و داده‌های دقیق کسب و کارها را چند گام در زمان جلو می‌برد. دستیابی به بینشی واضح و ساختاریافته به شما امکان می دهد بدون تأخیر عمل کنید و زمان را از دست ندهید. با تکیه بر داده‌ها و تحلیل درست آنها، از رقبا جلو بزنید. نه اینکه با مشاهده عملکرد آنها در تحلیل داده‌ها و استراتژی‌شان در مارکت پشت سر آنها حرکت کنید.

زمان را از دست ندهید و با دستیابی به آمار و اطلاعات بازارهای جدید یا گروه‌های مصرف کنندگان را کشف کنید.

پیش فرض‌هایتان را محک بزنید و نیازهای برآورده نشده مشتریان را کشف کنید

کسب و کارها در ابتدای راه بر پیش فرض‌های خود تکیه می‌کنند. بر اساس تحلیلی که از بازار دارند و یا با استفاده از تحلیل عملکرد رقبا فرضیاتی را در نظر می‌گیرند. سعی می‌کنند بر اساس آنها رفتار و رویکرد مشتریان را حدس بزنند. اما حرکت بر اساس پیش‌فرض‌ها نمی‌تواند مدت زمان درازی طول بکشد.  باید خیلی سریع نیازهای برآورده نشده مشتری را کشف کنید. و این کشف باید بر اساس داده‌های واقعی صورت گیرد نه فرضیات. گاهی شاید بتوانید داده‌های آماری را خریداری کنید. البته نه در همه حوزه. و در مواردی هزینه‌های تهیه این اطلاعات بسیار بالاست. پس باید دست به‌کار شوید و خودتان داده‌ها را درو کنید. کاتالوگ هوشمند لنوس این آمار و اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به افکار، نگرانی‌ها، نظرات و تفکرات مصرف کنندگان دست‌پیدا کنید.

هوش بازار در کسب و کارهای B2B

در کسب و کارهای  B2B تصمیم گیری‌های استراتژیک توأم با ریسک بالاست. اما این امری است اجتناب ناپذیر و تغییراتی که در کوتاه مدت یا بلند مدت تأثیرهای اساسی بر کسب و کارها بگذارد نیازی ضروری است. شناخت خوب از بازار با شنیدن صدای مشتریان، مشتریان مشتریان میسر است.

بینش‌های عملی تنها زمانی امکان پذیر است که اهداف صاحبان کسب و کارها و صدای مشتریان با هم تجزیه و تحلیل شوند.

آیا می دانید مشتریانتان چه می خواهند؟

روزانه صدها و هزاران مشتری شما را رصد می کنند. آیا از آنچه جستجو می‌کنند اطلاع دارید؟ محصولات و خدماتتان را درست معرفی کرده‌اید؟ آیا یافتن محتوایتان برای مشتریانتان سریع و راحت است؟

ابزارهای زیادی برای دستیابی به این اطلاعات وجود دارد. شما می‌توانید با کمک این ابزارها تک‌تک صفحات و کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را رصد کنید. در حوزه طراحی کاتالوگ دیجیتالی و انتشار آن لنوس درسترسی به آمار و اطلاعات بازدید و بازخورد مشتریان را برای کسب و کارها آسان کرده. نیازی نیست از ابزار جانبی استفاده کنید. بعد از ایجاد اکانت در پلتفرم لنوس، در دشبورد خود به آمار دقیق بازدید و بازخورد مشتریان دست‌خواهید یافت. تحلیل آنها دید روشنی در مورد نیاز مشتریان به شما ارائه می‌دهد.

زمین بازی خود را کشف کنید

لنوس به شما کمک می‌کند شناخت درستی از زمین بازی و شرایط آن داشته باشید تا تصمیم های درستتری بگیرید. آمار بازدید و بازخورد مشتریان در مورد تک‌تک کاتالوگ‌های دیجیتالی و نشریات دیجیتالی خود را دریافت خواهید کرد. کشف کنید در چه نواحی و استان‌هایی بیشتر صفحات دیجیتالی شما مشاهده شده‌اند. با تکیه بر این آمار دید روشنتری از حوزه جغرافیایی مشتریان بالقوه دریافت می‌کنید و بر اساس آن استراتژی بازاریابی خود را مشخص نمایید.

صلاحیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را شناسایی کنید

بر اساس پیش فرض‌ها و تحلیل دادهای اولیه شما بر برخی از ویژگی‌های محصول و خدمات خود تاکید خواهید کرد. اما با تداوم حضور در بازار و تعامل با مشتریان ممکن است آنها بر جنبه‌های دیگری از ویژگی‌های محصول و خدمات شما توجه کنند. در واقعی برخی از کسب و کارها به آن حتی فکر هم نکرده‌اند. مشتریان محصولات و خدمات را بر اساس نیاز خود تحلیل و مصرف می‌کنند. خیلی با تاکیدی که کسب و کارها بر محصولات و خدمات خود می‌کنند کار ندارند. اما در نهایت باید به عنوان یک بیزینس بر این ویژگی‌هایی که مشتریان کشف می‌کنند دست‌یافت و تاکید بر آن را فراموش نکرد. برای مثال ممکن است یک شرکت خودرو سازی بیشتر بر راحتی محصولات خود تاکید کند اما مشتریان قدرت آن خودروها برایشان جلب توجه نماید. پس دستیابی به نظرات مشتریان و آنچه آنها کشف می‌کنند حائز اهمیت است.

کسب و کارها مدام باید از نظرها و انتقادهای آنها مطلع شوند. با کاتالوگ‌ها و نشریات دیجیتال لنوس می‌توانید فرم‌های نظر سنجی را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار دهید و نظرها و رویکردهای آنها را جمع‌‌آوری نمایید.

نقشه راه خود را برای آینده تهیه کنید

دسترسی به داده‌ها و تجزیه و تحلیل درست آنها شما را در دستیابی به اهداف و ترسیم نقشه راه آینده کمک می‌کند. بدون جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل آنها، برداشتن گام آتی ریسک بزرگی است. شرکت‌های زیادی به همین دلیل ورشکست شده‌اند. با طراحی کاتالوگ هوشمند و انتشار آن می‌بایست دستیابی به چندین هدف را میسر کند. اینکه در کاتالوگ دیجیتالی چندین مدیا قرار می‌گیرد، یا با یک لینک قابل دسترسی است و … تنها برخی از ویژگی‌ها کاربردی این ابزار است. در نهایت همه این ویژگی‌ها می‌بایست کسب و کارها را در دستیابی به اهداف اصلی‌شان کمک کند. جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق و لید را می‌توان عامل به ثمر نشستن همه ویژگی‌های کاتالوگ هوشمند است. بر اساس همین داده‌هاست که می‌توان نقشه راه طولانی مدت‌تری برای آینده تهیه نمود.

مدیریت فناوری‌های جدید

کاتالوگ دیجیتالی جزو آندسته از فناوری‌های جدید است که می‌تواند بازاریابی و فروش کسب و کارها را متحول کند. اما فناوری عنصری نیست که به‌خودی خود باعث تحول عملکرد بیزینس‌ها شود. در واقع یک پیاده روی ساده در پارک نیست، بلکه یک سفر اکتشافی است. اولین گامی که باید بردارید این است که مشخص کنید کدام یک از فناوری‌های جدید به شما کمک می‌کند تا با چالش های آینده کنار بیایید و مشتریان بیشتری جذب نمایید. پس از آن باید این ابزارها و امکانات مدرن را مدیریت نمود. در حوزه کاتالوگ و نشریات دیجیتالی، آمار بازدید و بازخورد مشتریان شاه‌کلید مدیریت آن به‌حساب می‌آید.

شاید مایل به خواندن مقاله “افزایش فروش با کاتالوگ دیجیتالی” نیز باشید.

دو محور شناسایی فناوری استراتژیک

به طور سنتی، شرکت‌ها برای پیشبرد تجارت و فروش خود، توسعه محصولات، خدمات و … بر استفاده از فناوری تاکید دارند. در واقع شرکت‌ها می‌دانند که به کجا می‌خواهند برسند. یا بر رویاهایی که دارند واقف‌اند. اما در اکثر مواقع نمی‌دانند کدام فناوری‌ها آنها را به آن سمت سوق می‌دهد. داشتن یک چشم انداز واضح به عنوان قطب نما عمل می‌کند. در این رابطه دو رویکرد مهم وجود دارد.

یک: آنچه را که گمان می‌کنید نمی‌دانید، می‌دانید

با اشراف بر چشم‌انداز محصول یا خدمات خود، می‌توانید با تکیه بر اهداف مشخص جستجوی فناوری‌های جدید را شناسایی کنید. در این حالت‌، شما از قبل می‌دانید که دوست دارید چه چیزی ارائه دهد. بیایید به عنوان مثال صنعت غذا را در نظر بگیریم. شرکت‌های مواد غذایی موضوعات داغ مورد علاقه مشتریان را جستجوی می‌کنند. بر همین اساس بر عباراتی کلیدی تاکید می‌کنند. مانند: دوستدار محیط زیست یا استفاده از برچسب “تمیز و بهداشتی”، یا ارائه خدمات به قشری خاص و … . این عبارات را ممکن است در طراحی کاتالوگ دیجیتالی هم بازتاب دهد. برای شروع فرآیند شناسایی فناوری، یک شرکت غذایی ممکن است با این سوال شروع کند، ‌کدام فناوری‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا موضوعات مورد توجه مشتریان را کشف کنند؟

پس شما بر چشم‌انداز خود واقفید و می‌دانید چه اهدافی دارید. تنها باید فناوری‌هایی که شما را در دستیابی به آنها کمک می‌کند شناسایی نمایید.

دو: آنچه را که گمان می‌کنید نمی‌دانید، نمی‌دانید

پس از ترسیم چشم‌انداز محصول و خدمات، فناوری‌های خاصی که حتی از آنها آگاهی ندارید می‌توانند تصورات شما را در ساخت و ارتقا آنها تقویت کند. در نتیجه، شما باید رادار خود را در حالت آماده باش دائمی نگه دارید تا فناوری‌های در حال ظهور شناسایی کنید. شما از فناوری‌هایی که در راستای اهداف و چشم‌اندازهای‌تان هستند اطلاع ندارید و باید فرایندی برای شناسایی آنها ایجاد نمایید.

در گذشته بسیاری از شرکت‌ها اقدام به ایجاد فناوری‌هایی در راستای دستیابی به اهداف خود می‌زدند. این امر هزینه‌های زیادی برای آنها دربرداشت. اما در چند دهه اخیر پلتفرم‌ها ظهور کردند تا با ارائه خدمات کاربردی در چهارچوب‌های مشخص هزینه کسب و کارها را کاهش دهند. برای نمونه دیگر نیازی نیست بیزینس‌ها اقدام به انجام فرایند‌های فنی برای طراحی کاتالوگ هوشمند و نشریات دیجیتال بزنند. یا ناچار به استفاده از پلاگین‌های ساده ورد‌پرس در این زمینه نیستند.

پلتفرم‌های ساخت و انتشار کاتالوگ ایجاد شده‌اند تا این فرایند برای کسب و کارهای مختلف سریع و کم هزینه صورت گیرد. در ایران لنوس اولین پلتفرم طراحی کاتالوگ دیجیتالی و انتشار آن به حساب می‌آید که کلیه فرایند تولید و انتشار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید