بروشور آنلاین مکمل بروشورهای چاپی یا مقابل آن؟

کاتالوگ دیجیتال مکمل کاتالوگ کاغذی

آیا با وجود نسخه کاغذی به نسخه آنلاین بروشور نیاز داریم؟

از لحظه‌ ظهور اولین کاتالوگ دیجیتالی، بحث‌های طولانی در خصوص نسخه‌های چاپی در مقابل نمونه دیجیتالی و مزیت‌های آن به وجود آمده است. به عنوان صاحب یک کسب و کار یا مدیر واحد فروش و بازاریابی، تصمیم‌گیری در مورد داشتن یک فلیپ بوک و ساخت آن بسیار مهم است. این تصمیم می‌تواند بر سایر جنبه‌های کسب و کار شما نیز تأثیر بگذارد. از نحوه طراحی و تولید محتوا گرفته تا نحوه انتشار و توزیع آن، بر میزان موفقیت و افزایش فروش برای کسب و کار شما می‌‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

شما باید طیف وسیعی از عوامل مختلف را در نظر بگیرید، به خصوص زمانی که رسانه‌های چاپی و دیجیتال مزایایی را ارائه می‌دهند که با هم در رقابت بوده و یا در تضاد مستقیم با یکدیگر هستند.

در راستای کمک به شما در بهترین تصمیم‌گیری برای کسب و کارتان، ما این راهنمای جامع را درباره نسخه‌های کاغذی در مقابل نسخه دیجیتال که از طریق پلتفرم لنوس به صورت سلف سرویس قابل ساخت می‌باشد ارائه می‌دهیم.

این مقاله برای چه کسانی مناسب است؟

  • هر کسی که به دنبال ایجاد و انتشار اولین فلیپ بوک خود است.
  • هر کسی که به دنبال ایجاد و انتشار نسخه دیجیتالی است.
  • هر کسی که نمونه کاغذی دارد به دنبال تغییر به نوع دیجیتال است.
  • هر کسی که یک نسخه چاپی دارد به دنبال گسترش دامنه دسترسی خود با صفحات دیجیتال است.
  • هر کسی که نسخه دیجیتال دارد و به دنبال تغییر به یک نمونه کاغذی است.
  • هر کسی که نسخه دیجیتال دارد و به دنبال گسترش دسترسی خود با یک نوع چاپی است.

کاغذ در مقابل بروشور آنلاین، مزایای کلیدی بروشورهای اینترنتی

با افزایش تجارت الکترونیک، کاتالوگ‌های کاغذی در حال کاهش هستند. IKEA یکی از آخرین شرکت هایی بود که تصمیم گرفت کاتالوگ های چاپی را منتشر کند.

در اینجا مزایای کلیدی کاتالوگ دیجیتالی و یا فلیپ بوکها (Flipbook) که کاربردهای فراوانی در خرید اینترنتی و تجارت الکترونیک E-commerce دارد را در مقایسه با کاتالوگ های کاغذی بیان می کنیم.

1- دسترسی بیشتر

مشتریان چه در حال خرید یک میز ناهارخوری جدید باشند یا یک صفحه موسیقی، به جستجوی آنلاین و اینترنتی اطلاعات عادت دارند. اگر می‌خواهید یک سبد کالای فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک E-commerce قوی ایجاد کنید تا با عادات مشتریان مطابقت داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که کاتالوگ محصولات به صورت آنلاین در دسترس هستند.

از آنجایی که همه از چندین دستگاه استفاده می کنند، بسیار مهم است که کاتالوگ‌های دیجیتالی را روی هر تلفن هوشمند یا تبلت و همچنین کامپیوتر در دسترس قرار دهید. پلتفرم لنوس این امکان را به خوبی فراهم کرده است. این نوع سازگاری بین پلتفرمی، چیزی است که کاتالوگ‌های دیجیتال را در بازار امروز متمایز می‌کند. از هر مرورگر و دستگاهی می توان به آنها دسترسی داشت.

علاوه بر این، می توانید کاتالوگ‌های دیجیتال را از طریق هر رسانه ای که می خواهید و با استفاده از پلتفرم لنوس تحت دامین خود درآورده و از طریق ایمیل، لینک، لینک کوتاه، پیامک، روبیکا، سروش، بله، ایتا، لینکدین، تلگرام، واتساپ،QR Code png/svg, Email, Embed و در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. افراد می توانند روی آن کلیک کرده و مستقیماً به کاتالوگ‌های دیجیتالی و یا فلیپ بوک‌های (Flipbook) شما هدایت شوند.

2- داده های ساختار یافته تر محصول

‌یک کاتالوگ دیجیتالی محصولات که به خوبی طراحی شده و تمامی محتواها و مدیاهای خود را در قالب توضیحات، قیمت و ویدئو، 3D، پادکست، نریشن، گیف و عکس‌ها را به آن اضافه کرده، به شما کمک می‌کند تا به یک رهبر بازار تبدیل شوید و مشتریان بیشتری به شما اعتماد می کنند.

خریداران اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت با یک کاتالوگ دیجیتالی یا فلیپ بوک‌ (Flipbook) جذاب، تعاملی و ساختار یافته پیدا می‌کنند. اگر کاتالوگ بزرگی با دسته‌ها و مقالات متعدد دارید، می‌توانید با امکانات فهرست بندی و دسته بندی پلتفرم لنوس فهرستی از مطالب ایجاد کنید و اجازه جستجوی متن را بدهید تا مشتریان شما بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

با استفاده از امکانات حرفه ای چند رسانه ای پلتفرم لنوس می توانید یک کاتالوگ دیجیتالی بسیار حرفه‌ای با هزینه مناسب در عرض چند دقیقه ایجاد کنید.

3- به روز رسانی اطلاعات محصول در هر لحظه

اگر شرکت شما هنوز از یک کاتالوگ چاپی استفاده می کند، احتمالاً با این مشکل مواجه هستید که چقدر این فرآیند پر هزینه و زمان بر است. حتی کمی تغییر، مانند تغییرات در قیمت یا اضافه کردن توضیحات یک محصول جدید و حتی تغییرات در رنگ یا طراحی، ممکن است زمان بر و آزاردهنده باشد. همچنین معمولاً باید از طریق تلفن یا ایمیل تغییرات را به مشتریان و مصرف کنندگان خود اعلام کرده یا به صورت دستی به آنها اطلاع دهید.

کاتالوگ دیجیتالی پلتفرم لنوس این موضوع را به طور کامل حل کرده است. توضیحات محصول، عکس‌ها، قیمت و هر چیزی که می‌خواهید را تنها با چند کلیک به روز کنید. کاتالوگ‌های دیجیتالی شما در زمان بسیار کم و به روشی بسیار ساده در دسترس قرار می گیرند.

4- محصولات را از نظر بصری تعاملی و جذاب کنید

کسب و کارها و برندها این امکان را دارند با استفاده از امکانات حرفه ای چند رسانه ای پلتفرم لنوس اجرای کاتالوگهای دیجیتال، محصولات خود را به خلاقانه ترین و جذاب ترین شکل ممکن تبلیغ کنند. مردم اغلب توسط عناصر بصری جذب می شوند.

کاتالوگهای دیجیتال به شما این امکان را می دهند که توضیحات، قیمت، ویدئو، 3D، پادکست، نریشن، گیف، عکس‌ها، گرافیک ها و سایر اجزای تعاملی با کیفیت بالا را همراه با ارائه محصولات خود به کاتالوگ دیجیتالی ساخته شده در پلتفرم لنوس، اضافه کنید.

در نتیجه، مشتریان درک کامل‌تری از محصول شما خواهند داشت و تمایل بیشتری به خرید پیدا می کنند.

5‌-در زمان و هزینه صرفه جویی کنید

کاتالوگ های کاغذی بسیار گران هستند. سازماندهی فرآیندهای چاپ، حمل و نقل و سایر فرآیندها پیچیده است و بسیاری از کارکنان شرکت را درگیر می کند. علاوه بر این، همه اینها ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

پیاده‌سازی کاتالوگ دیجیتالی با امکانات پلتفرم لنوس و فروش محصولات از طریق کاتالوگ دیجیتالی به صورت فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک می‌تواند به شما کمک کند تا اتلاف زمان و پول را حذف کنید. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که ابتدا یک کاتالوگ دیجیتالی با امکانات پلتفرم لنوس بسازید. حالا که آن را به صورت آنلاین در اختیار دارید، آن را برای مشتریان خود تبلیغ کنید.

شما می توانید کمپین های ایمیلی، تبلیغات و سایر کمپین های تبلیغاتی را برای دعوت مشتریان به وب سایت خود، جایی که کاتالوگ شما منتشر می شود، انجام دهید.

شما می توانید کمپین های ایمیلی، تبلیغات و سایر کمپین های تبلیغاتی را برای دعوت مشتریان به وب سایت خود، جایی که کاتالوگ شما منتشر می شود، انجام دهید.

این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما می‌شود. شما می‌توانید به‌جای اینکه منتظر چاپ بعدی باشید، کاتالوگ دیجیتالی ساخته شده با امکانات پلتفرم لنوس را در زمان واقعی به‌روزرسانی و منتشر کنید.

استفاده از داده‌های آماری و تجزیه و تحلیل

داده‌های معتبر اساس تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری آگاهانه برای شرکت‌ها و سازمان‌ها تشکیل می‌دهند.

در دنیای دیجیتال جمع آوری حجم زیادی از داده‌های دقیق، در مورد کاربران و رفتارهای آنها ساده‌تر شده است. بنابراین، وقتی صحبت درباره تجزیه و تحلیل است، کاتالوگ‌های دیجیتالی پلتفرم لنوس می‌توانند برتری قابل توجهی نسبت به صفحات چاپی داشته باشند. البته، جمع آوری داده‌های تحلیلی ارزشمند و پیگیری عملکرد نسخه‌های کاغذی امکان پذیر است.

با داده‌های بیشتر، بینش بیشتری به دست می‌آورید و با بینش بیشتر، تصمیمات بهتری می‌گیرید.

آمار و داده‌های نسخه اینترنتی

امکانات حرفه‌ای صفحه گزارشات پلتفرم لنوس، امکان افزودن گوگل آنالیتیکس و یا کوکی‌های وب‌سایت به نسخه‌های دیجیتال را دارد. بر این اساس اطلاعات دقیقی از مشتریان و بازار هدف در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید.

همچنین پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل، مانند گوگل آنالیتیکس، گزارش‌های دقیقی را ارائه می‌دهند که به شما در تجزیه و تحلیل و بهبود عملکرد صفحات دیجیتالی بسیار کمک می‌کند.

در اینجا چند نمونه ساده از گزارش هایی که وجود دارد می‌توانید ببینید:

درج لینک در منبع / رسانه:

زمانی که لینک فلیپ بوک را در منابع چون گوگل، لینکدین، توییتر، فیسبوک قرار می‌دهید ترافیک هدایت کاربران به صفحات دیجیتالی شما قابل مشاهده خواهد بود. می‌توانید کانال‌های ترافیکی که بهترین نرخ تبدیل را فراهم می‌کنند شناسایی کنید. این فرآیند به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های بازاریابی خود را بهینه کنید.

گزارش اختصاصی از هر صفحه و انتخاب صفحات فرود برتر

در پلتفرم لنوس امکان مشاهده گزارشات اختصاصی بازدید از صفحات دیجیتالی منتشر فراهم است. شما می‌توانید تعیین کنید کدام صفحات محصول بیشترین بازدید را داشته و یا بهترین عملکرد را دارند. می‌توانید این صفحات را تجزیه و تحلیل کنید تا به دنبال مواردی باشید که با افزایش نرخ تبدیل مرتبط هستند. با استفاده از این امکان ویژه پلتفرم لنوس می‌توانید صفحات محصول با عملکرد پایین‌تر را بهبود بخشید.

گزارش‌های کلیدواژه

اگر از تبلیغات جستجوی پولی استفاده می‌کنید، می‌توانید گزارش کلمه کلیدی را برای تجزیه و تحلیل عملکرد هر عبارت جستجو اجرا کنید. کشف معیارهای کلیدی مانند هزینه هر کلیک، تبدیل کلمات کلیدی به خرید و بازگشت سرمایه شما.

شاید تمایل به خواندن مقاله “کاتالوگ چاپی در مقابل کاتالوگ دیجیتال” نیز داشته باشید.

مشاهده گزارش‌ کلمه‌های سرچ شده

امکان سرچ کلمات در صفحات دیجیتالی ساخته شده توسط لنوس فراهم شده است. با این امکان فوق العاده می‌توانید لیست واژه‌هایی که کاربران سرچ کرده‌اند در پنل مدیریت و یا دشبورد خود مشاهده نمایید. سپس بر مبنای آن کمپین‌ها، استراتژی‌ها بازاریابی و تبلیغاتی، تبلیغات و یا پروموشن های شرکت‌تان را برنامه ریزی کنید.

صفحات خروجی برتر

همانطور که گفته شد، در پلتفرم لنوس خدمات دریافت گزارش اختصاصی از آمار بازدید تک‌تک صفحات کاتالوگ‌ دیجیتالی وجود دارد. در کنار این گزارش صفحاتی را که بازدیدکنندگان از آن خارج می‌شوند را شناسایی نمایید. این امکان به شما کمک می‌کند به اصلاح صفحات دارای مشکل بپردازید با یک استراتژی مشخص محتوا و طراحی آنها را برطرف نمایید. این یک امکانی بی‌نظیر در بازاریابی است. از آن لذت ببرید.

دنبال کنندها و یا tracker

با ست کردن گوگل آنالیتیکس در اکانت خود می‌توانید نحوه عملکرد صفحات دیجیتالی خود را در دستگاه های مختلف مقایسه کنید. می‌توانید ببینید آیا مشتریان بیشتر از طریق تلفن همراه یا مقابل دسکتاپ خرید می‌کنند. یا اینکه زمان بارگذاری صفحه در دستگاه‌های اپل در مقایسه با اندروید چه تفاوتی دارد.

بررسی رفتار کاربران

این گزارش‌ها مسیرهایی را که بازدیدکننده از طریق نسخه دیجیتال شما، طی می‌کنند را به شما نشان می‌دهد. می‌توانید از این اطلاعات برای بهینه‌سازی طراحی صفحات دیجیتالی خود استفاده کنید و به مشتریان کمک کنید محصولات مورد نیاز خود را سریعتر پیدا کرده و تجربه کاربری مناسبی را داشته باشند.

شما می توانید پارامترهای URL را به عنوان یک روش ساده و قدرتمند برای ردیابی کلیک‌ها روی صفحات دیجیتالی به این ابزار تبلیغاتی و بازاریابی قدرتمند خود اضافه کنید.

چند راه که می‌توانید از آنها استفاده کنید

بررسی عملکرد کمپین‌های تبلیغات

هنگام اجرای یک کمپین تخفیف، پروموشن و یا آزمایش یک کانال بازاریابی جدید، افزودن پارامترهای کمپین به شما این امکان را می‌دهد که دقیقاً نحوه عملکرد این کمپین‌ها را شناسایی و بینش دقیقی در مورد مشتریان دریافت کنید. با ساختن پارامترهای UTM، می‌توانید هنگام ارسال نسخه دیجیتالی ساخته شده توسط پلتفرم لنوس برای یک مشتری ارزشمند، پارامترهایی برای شناسایی آن سازمان یا فرد اضافه کنید.

راه ارتباط بین دو ابزار مهم بازاریابی ( صفحات کاغذی و دیجیتالی)

در حالی که نمی‌توانید سطح داده‌های دقیق موجود را از طریق نسخه‌های چاپی دریافت کنید، همچنان می‌توانید عملکرد فلیپ‌بوک‌های دیجیتالی را پیگیری کنید.

کدها و کوپن‌های تخفیف

این فرآیند قدیمی راهی عالی برای ردیابی عملکرد فروش از طریق فلیپ‌بوک‌های دیجیتالی که در اختیار بازاریاب‌ها، ویزیتورها و نمایندگی‌های فروش است.

گنجاندن یک کد تخفیف یا کوپن منحصر به فرد راهی سریع و ساده برای پیوند مسیر فروش به کاتالوگ‌ دیجیتال، کمپین‌ها و رویدادها است.

در ادیتور پلتفرم لنوس خدمات درج راه‌های تماس اختصاصی برای هر فلیپ‌بوک ایجاد شده است. می‌توانید شماره تلفن، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را با توجه به استراتژی فروش و عملکرد بازاریاب‌ها، ویزیتورها و یا نمایندگی‌های فروش تنظیم کنید. در واقع فلیپ بوک‌های هر شرکت با توجه به راههای ارتباطی هریک از بازاریاب‌ها، ویزیتورها و یا نمایندگی‌های فروش کاملاً اختصاصی می‌شوند. پس به راحتی می‌توانید نحوه عملکردشان را با توجه به گزارشات پیشرفته این پلتفرم بررسی کنید.

 اگر شما دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید و فروش شما از طریق دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات بنری، فروش تلفنی و یا از طریق ایمیل انجام می شود، این یک راه ساده و درعین حال حرفه‌ای برای ارائه صفحات دیجیتالی و ردیابی عملکردشان است.

مکانیزم‌های ردیابی کمپین‌های مختلف

عملکرد یک کمپین تخفیفی، یا پروموشن‌ها را از طریق صفحات دیجیتالی منتشر شده در یک رویداد خاص، یا عملکرد فلیپ‌بوک‌های خود در مکان‌های جغرافیایی و کانال‌های مختلف اندازه گیری کنید.

هدایت مشتریان از طریق فلیپ بوک‌های چند رسانه‌ای ساخته شده توسط پلتفرم لنوس به سایت، پیج‌های اینستاگرامی و یا فروشگاه‌های اینترنتی برای تکمیل خریدشان یکی دیگر از روش های ساده و متداول برای بررسی عملکرد نسخه دیجیتالی است. پس از ورود به فضای دیجیتال، می‌توانید تمام داده‌های ارزشمند موجود را به صورت استاندارد در صفحات دیجیتالی ردیابی کنید. البته، باید امکان ارتباط بین نسخه‌های کاغذی و دیجیتالی را فراهم کنید.

همچنین شما می‌توانید با قراردادن کدهای QR صفحات دیجتالی در در کنار تصاویر محصولات در صفحات نسخه چاپ شده، راه ارتباط این دو ابزار مهم بازاریابی را ایجاد کنید. مشتریان به راحتی می‌توانند آنها را با موبایل خود اسکن کرده و با این استرتژی مشتریان را به وب سایت خود هدایت کنید.

خلاصه

تغییرات دیجیتال در اطراف ما در حال رخ دادن است، و کاتالوگ های دیجیتال اینجا هستند تا به سازمان ها برای صرفه جویی در هزینه، بهبود عملیات، افزایش فروش و انجام کارهای بیشتر با استفاده از فناوری های جدید کمک کنند.

در فروش اینترنتی و تجارت الکترونیک، کاتالوگ های دیجیتال ممکن است یک نقطه تماس کلیدی در تجربه کاربری باشد. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما تجربه مثبتی دارند، زیرا یک کاتالوگ دیجیتالی حرفه ای ابزاری ست که بهترین ویژگی های اقلام شما را به نمایش می گذارد و به مشتریان در تصمیم گیری سریعتر کمک می کند.

کاتالوگ‌ها با ساختار مناسب و حرفه ای باعث بهتر دیده شدن می شوند. کافی است به www.lenoos.com مراجعه کرده و درعرض چند دقیقه یک کاتالوگ دیجیتالی تعاملی، چند رسانه ای و حرفه ای برای شرکت و کسب و کارتان ایجاد کنید.

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید