چرا فایل های PDF شایسته نگاه و احساس حرفه ای هستند؟

pdf flip book Preview

PDF ها در ابتدای دهه 1990 اختراع شدند و هنوز هم روش اصلی ذخیره و ارائه داده ها هستند و حتی بسیاری از کاتالوگ‌ها، بروشورها و اسناد در قالب PDF ارائه می شوند.

چگونه اطلاعات خود را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم ؟ 

معلوم است٬ با ارسال پی دی اف محصولات یا خدمات برای آنها. 

چگونه راهنماها و کتاب‌های درسی حجیم را ذخیره کنیم؟ 

طبیعتا به صورت پی دی اف PDF. 

همه ما عادت کرده‌ایم با این فرمت سروکار داشته باشیم٬ که البته منبع اطلاعاتی آشنا و قابل اعتمادی هم هست.

کار با PDF چگونه است؟

ابتدا، بیایید نحوه کار روزانه کسب و کارهای مختلف با PDF و مزایا و معایب استفاده با این فرمت را بررسی کنیم.

بازاریابان و نمایندگان فروش از PDF برای معرفی محصولات خدماتی که ارائه می‌دهند استفاده می‌کنند، مانند کاتالوگ، بروشور، لیست قیمت و … . ایشان به هنگام ملاقات رو در رو با مشتریان معمولا از نسخه‌های چاپی یا پرینت شده استفاده می کنند و در صورت نیاز به ارسال محتوا٬ نسخه PDF را از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی می فرستند.

تولید‌کنندگان

اغلب تولیدکنندگان، کاتالوگ محصولات خود را به صورت PDF هم دارند. چنین کاتالوگ هایی می‌توانند به اندازه 300-400 صفحه یا حتی بیش از آن حجیم باشند. این فایل‌ها برای فروشندگان ارسال می‌شوند و یا در وب سایت رسمی قرار داده می‌شوند تا مشتریان بتوانند آنها را دانلود کنند.

موسسات آموزشی

مؤسسات آموزشی نیز بسیاری از مطالب خود را به صورت PDF در اختیار دارند. آن‌ها معمولاً کتاب‌های درسی و مطالب آموزشی را در وب‌سایت خود آپلود می‌کنند تا دانش‌آموزان بتوانند آن‌ها را دانلود و مطالعه کنند.

دیر یا زود همه این افراد، یعنی نمایندگان فروش، تولید کنندگان یا دانش آموزان با مشکلات مشابهی روبرو می شوند که به تعدادی از آنها در ادامه اشاره شده:

هنگامی که آنها تمام فایل های PDF مورد نیاز خود را پرینت می‌گیرند، ناچار به حمل انبوهی از کاتالوگ‌ها و تعداد زیادی کاغذ می‌شوند.

در دنیای سریع امروزی، یک PDF ساده که دسترسی به آن وابسته به اتصال اینترنت است، گاهی مشکلاتی به بار می‌آورد. نمایندگان فروش، که اغلب در مکان‌هایی با اتصال اینترنت ضعیف کار می‌کنند، باید منتظر بارگذاری PDF باشند. این می تواند در روند برگزاری جلسات خدشه وارد کند و حتی بر نتایج آنها تاثیر بگذارد.

پی دی اف های استاتیک کیفیت و ظاهر خیلی خوبی در وب ندارند. خواندن آنها سخت است. مردم در مشاهده PDF در مرورگرهای مختلف و در دستگاه های مختلف مشکل دارند و یافتن اطلاعات خاص در انوه صفحات بسیار سخت است.

بعد از به روز رسانی فایل های PDF باید راه چاره‌ای یافت که چگونه آنها را جایگزین PDFی کنیم که پیش از اصلاح برای مشتریان ارسال شده‌اند. باید به تک تک آنها زنگ بزنیم و بخواهیم فایل قبلی را حذف و مجددا فایل اصلاح شده را دانلود کنند؟ آیا اصلا امکان پذیر است؟

نکته حائز اهمیت در این رابطه این است که بازاریاب‌ها نمی‌توانند هیچ اطلاعات آماری و تحلیلی  در مورد فایل‌های PDF خود دریافت کنند، مانند تعداد بازدید٬ بازنشر٬ واکنش مشتری هنگام خواندن مطالب اینکه چه مطالبی را بیشتر می‌خوانند، چه مطالبی را نادیده می‌گیرند و چه اطلاعاتی را بسیار می‌پسندند. 

آیا فایل های PDF بهترین انتخاب هستند؟

همانطور که می‌بینید، افرادی که با PDF کار می‌کنند با مشکلات زیادی روبرو هستند. این امر باعث می‌شود که افراد به دنبال راهی جدید برای ارائه تمام داده‌های خود باشند.

تقریبا یک سوم از گزارش های PDF بانک جهانی هرگز دانلود نشده‌اند، ۴۰ درصد دیگر از گزارش‌ها نیز کمتر از ۱۰۰ بار دانلود شده‌اند و فقط ۱۳ درصد بیش از ۲۵۰ بار دانلود شده بود.

مطالعات نشان داده است که فایل‌های PDF دیگر بهترین انتخاب برای ذخیره دانش و داده‌ها نیستند. به عنوان مثال، بانک جهانی که حدود یک چهارم بودجه خود را در زمینه خدمات تولید دانش سرمایه‌گذاری می‌کند، اخیراً مطالعه‌ای انجام داده است تا ببیند آیا کسی هنوز فایل‌های PDF خود را می‌خواند یا خیر. نتایج برای مؤسساتی که هنوز همه داده های خود را به صورت PDF ذخیره می کنند، دلگرم کننده نبود.

بر اساس اعلام کریستوفر اینگراهام در واشنگتن پست، تقریبا یک سوم از گزارش های PDF بانک جهانی هرگز دانلود نشده‌اند، ۴۰ درصد دیگر از گزارش‌ها نیز کمتر از ۱۰۰ بار دانلود شده‌اند و فقط ۱۳ درصد بیش از ۲۵۰ بار دانلود شده بود. از آنجایی که اکثر گزارش های بانک جهانی هدف مشخصی از اطلاع رسانی عمومی یا سیاست های دولت را دارند، به نظر می رسد که این یک سابقه بسیار بد باشد.

کدام قالب را برای ارائه داده‌ها و محتوا انتخاب کنیم؟

کاتالوگ‌ها، بروشورها و سایر اسناد شما حاوی اطلاعات ارزشمندی می باشند و طبیعی است که تلاش کنید آنها را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید.

اول از همه، نگران نباشید. در صورت نیاز به شکل مرسوم می توانید از PDF استفاده کنید. آنها هنوز هم یکی از پرکاربردترین فرمت‌ها هستند٬ مردم به آنها اعتماد دارند.

اما اگر می‌خواهید محتوای خود را گیرا تر و بهتر از PDF به مشتریان و مخاطبان ارائه کنید، برگه‌های الکترونیکی بسازید تا دیگر با هیچ‌کدام از محدودیتهای ذکر شده در مورد PDF روبرو نشوید. مخاطبان نیازی به دانلود فایل٬ ذخیره کردن آن در حافظه دستگاه نخواهند داشت و آنها را در انبوه PDF‌های ذخیره شده بدون نام و … گم نخواهند کرد. این حتی راهی راحت و کاربردی برای انتقال دانش است، در فضاهای آموزشی و آکادمیک به حساب می‌آید. پس اگر قصد دارید محتوای خود را کاربردی و جذاب منتشر کنید، صفحات دیجیتالی تعاملی بسازید.

نرم افزار آنلاین لنوس می تواند در این زمینه به شما کمک کند. این پلتفرم به شما امکان می دهد PDF های ساده را به اسناد آنلاین تعاملی تبدیل کنید تا محتوایتان را زیبا و حرفه ای منتشر کنید که در هر دستگاهی امکان دسترسی و مشاهده آنها وجود دارد.

کافی است در لنوس یک حساب کاربری ایجاد کنید و خیلی سریع اقدام به بارگذاری فایل‌های PDF خود کنید و با شخصی سازی صفحه نمایش هر کدام از آنها به گیرایی و جذابیت‌شان بی‌افزایید. اگر تعداد فایل‌های شما خیلی زیاد است٬ اصلا نگران نباشید لنوس امکان دسته بندی حرفه‌ای و دقیقی برای شما فراهم کرده تا آنها را بر حسب موضوع٬ نوع و یا سلیقه خود طبقه بندی کنید. اگر محتوایی دارید که می‌خواهید فقط خودتان به آن دسترسی داشته باشید٬ و یا می‌خواهید آرشیوی شخصی و دسته‌بندی شده از فایل‌های PDF‌تان داشته باشید.

لنوس امکانش را برایتان فراهم نموده است

همچنین شاید بخواهید محتوایی را با تعداد افراد مشخص به اشتراک بگذارید٬ در این حالت هم با ایجاد رمز برای فایل‌هایتان تنها برای کسانی که رمز را در اختیارشان قرار خواهید داد امکان مشاهده فایل فراهم خواهد شد. فایل‌های شما تا زمانی که تصمیم به حذفشان نگرفته‌اید در لنوس خواهند ماند و امکان انتشار و اشتراک گذاری‌شان فراهم خواهد بود. در لنوس امکان ایجاد فروشگاه کتاب٬ پیشخوان روزنامه‌ها٬ کتابخانه آنلاین٬ ورود به فروشگاه آنلاین٬ سفارش محصول و ارتباط مستقیم مخاطبان با شما فراهم شده است.

امکانات لنوس کمک می‌کند محتواهایی شما در قالب PDF تبدیل به سرمایه‌های بازاریابی شما شوند.

آنالیز آمار بازدید و افزایش فروش

با آنالیز آمار آنی لنوس و میزان استقبال مخاطبان از کاتالوگ‌های دیجیتال محتوای بازاریابی خود را در راستای افزایش فروش مدیریت کنید.

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید