بهینه سازی صفحات سایت و بازاریابی مجدد با flipbook لنوس

ارتقای سئوی سایت با کاتالوگ دیجیتالی

چگونه با flipbook لنوس سئوی سایت را ارتقاء دهیم و در بازاریابی مجدد مشتریان بیشتری جذب کنیم؟

یکی از اهداف اصلی تولید و انتشار محتوا دریافت رتبه از سوی موتورهای جستجو است. مشتریان باید ما را در همان صفحات و رتبه‌های اول پیدا کنند. کاتالوگ دیجیتالی حاوی انواع محتواست که می‌توان از آن برای بهینه سازی برای سئو استفاده کرد.

اینجا توضیح داده‌ایم چگونه محتوای flipbook لنوس به بهتر دیده شدن توسط موتورهای جستجو کمک می‌کند و بر بازاریابی شما تاثیر می‌گذارد.

1- هدایت ترافیک از موتورهای جستجو به سمت وب سایت با flipbook لنوس

هنگامی که کاتالوگ شما دیجیتالی شد، می‌توان آن را در خزنده‌های وب یا (Web crawler)  در موتورهای جستجو مانند Google، Bing، Yahoo!، Yandex و Baidu فهرست کرد. امکان بهینه سازی برای سئو با کاتالوگ دیجیتالی این فرصت را می‌دهد تا رتبه بندی، ترافیک و فروش بیشتری را از این موتورهای جستجو داشته باشید.

اجرای روش‌ کلیدی زیر، شانس رتبه‌بندی مطلوب کاتالوگ شما را در موتورهای جستجو افزایش می‌دهد

 برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی وقت بگذارید

اولین و یکی از مهمترین قدم‌ها در هدایت ترافیک جستجوی مرتبط به کاتالوگ دیجیتالی، انتخاب کلمات کلیدی مناسب هدفمند است. سرمایه گذاری زمان در تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهد تا مرتبط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین عبارات با جستجوی حجم بالا را شناخته، گنجانده و بهینه‌سازی کنید. همچنین می‌توان از تحقیقات مؤثر کلیدواژه‌ها برای اطلاع از نام‌گذاری محصولات، از جمله عباراتی که با افزایش تبدیل مرتبط است، استفاده کرد.

از ابزارهای زیر در انجام تحقیقات موثر و انتخاب کلمات کلیدی می‌توانید کمک بگیرید:

  • Google Ads Keyword Planner
  • برنامه ریز کلمات کلیدی تبلیغاتی مایکروسافت
  • Moz Keyword Explorer
  • ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush

شاید تمایل به خواندن مقاله “مزایای کاتالوگ آنلاین و نحوه استفاده از آنها در خرید اینترنتی و تجارت الکترونیک” نیز داشته باشید.

2-بهینه کردن ابر داده‌ها و استفاده از تگ‌های بازاریابی مجدد گوگل و مایکروسافت

افزودن متا‌تگ‌ها به محتوای HTML کاتالوگ دیجیتالی در توصیف محتوای شما برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. تگ عنوان و توضیحات متا بر نحوه نمایش نتیجه شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد.

عنوان و توضیحات بهینه شده به عنوان یک تبلیغ قدرتمند برای صفحات لندینگ کاتالوگ آنلاین شما عمل کرده و باعث افزایش نرخ کلیک و در نتیجه افزایش ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو می‌شود.

یک نگاه سریع به Metatags.org یک دید جامع از ابرداده‌هایی را که برای بهینه‌سازی کاتالوگ آنلاین خود نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد. اسکیما (Schema.org) را جهت پردازش بهتر محتوا توسط موتورهای جستجو اضافه کنید.

Schema.org یک مارک‌آپ ساختاری است که می‌توانید به HTML documents کاتالوگ دیجیتال خود اضافه کنید. اسکیما تضمین می‌کند که محتوای شما توسط موتورهای جستجوی اصلی گوگل، مایکروسافت، یاندکس و یاهو بهتر پردازش کنند!

دستیابی به قطعات غنی در گوگل می‌تواند فوق العاده مفید باشد. بن گودسل – یک مشاور پیشرو در سئو – گزارش می‌دهد یک صفحه با ویژگی قطعه غنی در گوگل باعث افزایش 300 درصدی CTR شده است، در حالی که به طور همزمان باعث افزایش 677 درصدی درآمد از ترافیک ارگانیک می‌شود.

دو نوع طرحواره زمانی مفید که در کاتالوگ دیجیتالی شما اعمال می‌شود، دسته بندی علامت گذاری محصول و پیشنهاد است. اگر می‌خواهید محصولات خود را در Google Merchant Center نمایش دهید، افزودن این نوع داده‌های ساختاریافته بسیار مفید خواهد بود.

برچسب های بازاریابی مجدد برای تبلیغات گوگل و تبلیغات مایکروسافت

بازاریابی مجدد یک استراتژی قدرتمند در تبلیغات PPC برای جذب مجدد مشتریانی است که با کاتالوگ دیجیتالی شما تعامل داشته‌اند. بازاریابی مجدد به شما فرصتی دوباره برای دستیابی به کاربران و داشتن فروش بیشتر را می‌دهد، حتی پس از اینکه آنها کاتالوگ دیجیتالی شما را ترک کرده و یا سبد خرید خود را رها کرده باشند.

هم Google Ads و هم Microsoft Advertising عملکرد بازاریابی مجدد را به عنوان بخشی از پلتفرم‌های تبلیغاتی خود ارائه می‌دهند.

لیست‌های تقسیم بندی شده در طول مرحله خرید بسازید

یک استراتژی موثر در بازاریابی مجدد، ایجاد لیست‌های تقسیم بندی شده بر اساس مرحله خرید کاربر است. این به شما امکان می‌دهد افراد را برای افزایش تبدیل بهینه‌سازی کرده و بهتر هدف قرار دهید.

در بازاریابی مجدد، می‌توانید لیست‌های فردی را بر اساس صفحات فردی که مشتری بازدید کرده است ایجاد کنید. ترکیب این لیست‌ها به شما امکان می‌دهد مخاطبان سفارشی ایجاد کنید که می‌توانید با تبلیغات شخصی سازی شده هدف قرار دهید.

در زیر سه ترکیب رایج برای بخش‌بندی و هدف‌گیری کاربران در مراحل مختلف چرخه خرید آورده شده است:

  • همه کاربرانی که از یک صفحه محصول بازدید کردند، اما نه از فرم سفارش
  • همه کاربرانی که از فرم سفارش بازدید کردند، اما صفحه تکمیل فرم را ندیده‌اند
  • همه کاربرانی که صفحه تکمیل فرم سفارش را دید‌ه‌اند

از بازاریابی مجدد پویا برای تبلیغات محصول مرتبط استفاده کنید

با ترکیب فید محصول Product Feed، برچسب‌های سفارشی و تبلیغات نمایشی واکنش‌گرا، می‌توانید یک تبلیغ پویا ایجاد کنید که دقیقاً محصولی را که کاربر در حال مشاهده است نمایش می‌دهد. این تجارب تبلیغاتی بسیار مرتبط راهی عالی برای افزایش فروش هستند. Netshoes، بزرگترین خرده‌فروش آنلاین تجهیزات ورزشی جهان، با بازاریابی مجدد پویا در فصل کریسمس به رشد فروش 30 تا 40 درصدی دست یافت. به طور مشابه، واحد بازرگانی شرکت سیرا با بازاریابی مجدد پویا در مقایسه با کمپین‌های بازاریابی مجدد معمولی، 400 درصد افزایش نرخ تبدیل را به همراه داشت.

بهینه سازی صفحات سایت را می‌توان با کاتالوگ دیجیتال ارتقا داد.

3– تمرکز بر بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل، عملکرد افزایش درصد کاربرانی است که اقدام دلخواه را در وب سایت شما انجام می‌دهند. کاتالوگ آنلاین فرصت‌های ارائه شده توسط استراتژی‌های CRO به خوبی فراهم می کند.

با حرکت آنلاین، این قدرت را دارید که با ابزارهایی مانند Google Analytics رفتار کاربر را در کاتالوگ خود ردیابی کنید. یعنی به دست آوردن معیارهای کلیدی همچون نرخ تبدیل در صفحات فرود، منابع ترافیک و … . با استفاده از داده‌های تحلیلی و ابزارهای CRO، می‌توانید آزمایش‌هایی را برای بهبود نرخ تبدیل بازدیدکنندگان کاتالوگ دیجیتال برای افزایش فروش آغاز کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید اندازه فونت سرفصل‌ها را تغییر دهید، طرح‌بندی صفحه جدید را امتحان کنید، توضیحات محصول جایگزین را آزمایش کنید، رنگ دکمه‌های فراخوان را تغییر دهید و موارد دیگر. به امکان آبدیت فوری کاتالوگ‌های آنلاین، می‌توانید به محض انتشار، داده‌ها را در مورد تأثیر تغییرات شروع کنید.

ابزارهای شروع سفر بهینه سازی نرخ تبدیل:

راهنمای مبتدیان: HubSpot و Qualaroo

ابزارهای تست: A/B – Google Optimize و Optimizely

نقشه حرارتی و ابزارهای ضبط صفحه: Hotjar و Crazy Egg

ابزارهای بازخورد مشتری: Qualaroo

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید