آیا می‌دانستید با محتوای دروازه‌دار می‌توانید سرنخ بیشتری جذب کنید؟

top tools for creators 3

چگونه با بهینه‌سازی محتوای دروازه‌دار سرنخ های بیشتری بدست آوریم؟ محتوای دروازه‌ داز، قفل دار یا مشروط محتوایی است که در ازای تکمیل فرم جذب سرنخ در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، کاربر برای دسترسی به محتوا باید اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن یا پاسخ به یک سوال کوتاه را ارائه دهد.

آیا با کمک محتوای دروازه‌ دار می توان سرنخ ایجاد کرد؟ آیا احتمال دارد این نوع محتوا برای شما نتیجه مطلوبی داشته باشد؟ ببینید چگونه می‌توانید محتوای خود را برای تولید سرنخ های با کیفیت بیشتر بهینه کنید.

آیا می‌توان از طریق کاتالوگ‌ دیجیتالی سرنخ جذب کرد؟

موضو‌ع‌های مرتبط با کسب و کارتان  را بیابید

ممکن است یک سری ایده برای تولید محتوای خود داشته باشید. یا ممکن است برای پیدا کردن موضوعاتی برای نوشتن مشکل داشته باشید، به خصوص اگر در مورد موضوع محتوا تخصص چندانی نداشته باشید. به هر حال، برای ایجاد محتوای جذاب، باید یک موضوع مرتبط انتخاب کنید. راه‌های زیادی برای ایجاد محتوای جذاب و مرتبط وجود دارد – اگر آنها را امتحان کنید، دیگر در مورد چیزی که خواهید نوشت شک نخواهید داشت:

  • از ابزارها و وب‌سایت‌های مرتبط کمک بگیرید

برخی وب سایت‌ها و نرم افزارها مجموعه ابزاری برای سئو و بازاریابی ارائه می دهند.به کمک این ابزارها می‌توانید محبوب‌ترین محتوا را در هر موضوعی پیدا کنید و ارتباط آن، دامنه‌های ارجاع‌دهنده، ترافیک جستجو و تعداد اشتراک‌گذاری‌ها را مشاهد کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چگونه موضوع خود را پیدا کنید و یاد بگیرید که افراد در رشته شما به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند. سایت www.ahrefs.com  یکی از این وب سایت‌هاست.

  • تحقیق در داستان های برتر سایت Medium:

برچسب های مقالات محبوب را مرور کنید تا ببینید مردم در حال حاضر به چه چیزهایی علاقه دارند.

  • از ویژگی Pocket’s Explore استفاده کنید تا ببینید پست وبلاگ مورد نظر شما چند بار ذخیره شده است.

این نشان می دهد که یک پست یا موضوع مشخص توسط افراد زیادی به عنوان مطلبی که ارزش خواندن داشته مورد توجه قرار گرفته است. برگه «توصیه‌شده» Pocket را فراموش نکنید، جایی که می‌توانید بیشترین ذخیره‌شده‌ها را در سراسر وب پیدا کنید.

  • عضویت در خبرنامه همکاران

در خبرنامه‌های هفتگی با موضوع‌های اصلی خود مشترک شوید تا ببینید همکارانتان درباره چه اخبار و روندهایی صحبت کرده‌اند.

  • کامنت‌های کاربران را در وب‌سایت‌های مرتبط بخوانید

ببینید مردم چه سوالاتی می‌پرسند. درباره چه مشکلاتی بحث می‌کنند. آیا می‌توانید تجربه منحصر به فرد خود را در مورد این موضوعات به اشتراک بگذارید؟

روی طراحی خوب سرمایه گذاری کنید

احتمالاً روزانه با فایل‌های PDF زیادی سروکار پیدا می‌کنید٬ که معمولا خواندنشان و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها خیلی سخت است. دلیلش هم این است که آنها برای وب طراحی نشده‌اند. در واقع آنها فایل‌هایی هستند برای چاپ و پرینت گرفتن. برای استفاده بهتر در فضای وب و موبایل یا تبلت باید آنها را برای استفاده دیجیتال آماده کرد. ما در لنوس همین کار را می کنیم٬ یعنی فایل‌های PDF را برای استفاده بهتر در فضای وب آماده می کنیم. با رعایت موارد زیر PDF ها کارکرد بهتری خواهند داشت:

  • محتوای دروازه‌ دار خود را علامت‌گذاری کنید

با درج لوگو، نام شرکت و لینک های ارتباطی در صفحه محصولاتتان در سایت لنوس محتوای شما قابل اعتماد تر به نظر می‌رسد.

  • اصول اولیه تایپوگرافی در عصر دیجیتال را رعایت کنید

برای این کار از طراحان حرفه ای کار بلد کمک بگیرید همینطور برای آشنایی بیشتر با این حوزه منابع مفید زیادی برای یادگیری وجود دارد. قرار نیست در همه حوزه ها حرفه ای و صاحب نظر باشید٬ کافیه آشنایی مختصری داشته باشید و اصل کار را به کاردان بسپارید. برای نمونه ما به برخی از نکات مهم اشاره می کنیم:

  • متن پاراگراف وب باید حداقل ۱۳ پیکسل باشد. ۱۴ تا ۱۸ پیکسل رایج ترین انتخاب است – این مقدار خیلی بزرگ نیست و خواندن آن راحت است.
  • سعی کنید طول خطوط پاراگراف خود را بین ۴۵ تا ۷۵ کاراکتر نگه دارید. پیروی از این قانون ممکن است سخت باشد، فقط سعی کنید خطوط خیلی کوتاه یا خیلی بلند نباشند.
  • از حروف و رنگ های زیاد استفاده نکنید. یک توصیه رایج این است که حداکثر از سه تایپ فیس مختلف در حداکثر سه اندازه و رنگ مختلف استفاده کنید.
  • برای دستیابی به یک تنظیم متعادل در یک متن، فضای سفید بین خطوط باید حدود ۱۵۰٪ از ارتفاع x باشد. قانون ساده تر برای اعمال این است که ارتفاع خط را ۱۲۵٪ از اندازه متن تنظیم کنید.
  • به متن خود نقل قول اضافه کنید تا روایت خود را زنده کنید. اینجوری مخاطب را به یک اقدام قانع کننده دعوت کردید و خواهند دانست در صورت علاقه مندی به محتوای شما منابع بیشتر را کجا بدست بیاورند وبه سراغ آنها بروند.

سئو را فراموش نکنید

وقتی تصمیم می گیرید محتوای خود را مشروط (دروازه دار) کنید، ربات‌های جستجو نمی توانند بیایند و آن را بخوانند. با این حال، چندین راه حل وجود دارد که به محتوای شما امکان ایندکس شدن و رتبه بندی را می دهد:

  • اگر در زمینه سئو تازه کار هستید یا می خواهید دانش خود را تازه کنید، سعی کنید دانش خود را بالا ببرید و راهکارهای مختلف را یاد بگیرید.
  • SEMRUSH به شما این امکان را می‌دهد تا با کاوش در محبوب‌ترین عبارت‌های جستجو در کار خود، بفهمید که مخاطبان شما به دنبال چه هستند. ابزارهای آن به شما توصیه‌های خوبی در مورد اینکه چه کلماتی در سرفصل ها و متن استفاده کنید. انتخاب تیتر جذاب و توصیفی مناسب به تنهایی می تواند نرخ تبدیل شما را از نتایج جستجو افزایش دهد.
  • صفحات فرود یا پیش نمایش با فرم‌ها معمولاً خلاصه‌ای از محتوای دروازه‌ای را ارائه می‌دهند. این بدان معنی است که این پیش نمایش‌ها  فرصت خوبی برای به اشتراک گذاشتن این متن با ربات‌های جستجو برای ایندکس شدن و رتبه بندی آن فراهم می کنند. این باعث می‌شود ترافیک ارگانیک به صفحه شما وارد شود و افراد بیشتری در مورد آن اطلاعات کسب کنند همچنین به شما این امکان را می‌دهد که سئو و تولید سرنخ را هدفمند کنید.
  • دروازه‌های بازشو: بسیاری از وب‌سایت‌ها از جاوا اسکریپت برای همه چیز از دیوارهای پرداخت گرفته تا تبلیغات استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید از جاوا اسکریپت برای فرم‌های تولید سرنخ استفاده کنید، بنابراین روبات‌های جستجوگر می‌توانند آن را پیدا کرده و رتبه‌بندی کنند. اما در استفاده از این روش زیاده روی نکنید. ممکن است برخی آن را خیلی سختگیرانه بدانند.

محتوای خود را برای هر دستگاهی تنظیم کنید

به خاطر داشته باشید که افراد ممکن است محتوای شما را در دستگاه‌های مختلف بخوانند، خواه در دفتر کار روی دسکتاپ خود، یا با تبلت و تلفن هوشمند در حین سفر. برای آزمایش و تنظیم آن برای همه دستگاه ها و مرورگرها تلاش کنید.

اگر می خواهید مردم آدرس ایمیل یا شماره شان را به شما بدهند، انتظار دارند محتوای شما مناسب، و صفحات شما ظاهری حرفه ای و آسان برای دسترسی در هر دستگاهی باشد. اگر از نشریه آنلاین استفاده می‌کنید یا فقط فایل‌های PDF را برای دستیابی به سرنخ ها ایجاد می کنید، می‌توانید با فرم جذب سرنخ لنوس به نتایج بهتری دست پیدا کنید. لنوس با روش های زیر در بهینه سازی محتوای دروازه ای کمکتان می کند:

  • کمک به برندسازی، طراحی پویا، کاربری آسان، لینک ها و دعوت به اقدام (کال تو اکشن) که در نهایت محتوای شما را زیبا و حرفه‌ای تر می‌کند.
  • برای بهبود سئو، نشریه های دیجیتالی شما در لنوس و با انتشار بیشتر و ارسال به مخاطبین از راههای مختلف با سرعت بیشتری ایندکس می شوند. حتی زمانی که مخاطب را با فرم جذب سرنخ هدایت می کنید، افراد می توانند از طریق جستجوی ارگانیک به آنها مراجعه کنند و حتی رتبه های بالاتری کسب خواهند کرد. فقط امتحانش کن!
  • خواندن مطالب شما در هر دستگاهی راحت خواهد بود و مخاطبان هر زمان که بخواهند می توانند به آن دسترسی داشته باشید.

به طور خلاصه، ایمیل یک ارز ارزشمند است و افراد باید محتوایی با همان ارزش دریافت کنند. ایجاد محتوای استثنایی می تواند کار سختی باشد، اما کاملاً ارزشش را دارد! محتوای خود را بهینه کنید و ببینید که چگونه سرنخ جمع آوری می کند٬ در حالی که شما دارید از نوشیدن فنجان قهوه تان لذت می برید.

همین الان شروع کنید!

با ثبت نام در لنوس، اولین کاتالوگ دیجیتالی خود را بسازید